صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۷۵۷۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 21 مهر

طبق آخرین آمار درج شده در سامانه نیما، ۹ میلیارد یورو ارز صادراتی از اول فروردین تا ۲۰ مهرماه ۹۸ وارد این سامانه شده که در مقابل، برای حدود 7/7 میلیارد یورو نیاز وارداتی نیز تأمین ارز از این سامانه صورت گرفته است، پس یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد، در شرایط کنونی، سامانه نیما هنوز هم 3/1 میلیارد یورو ذخیره دارد؛ به این معنا که ارز صادراتی به طور کامل واردات را پوشش داده و بخش عمده‌ای از بار دولت را برای تأمین منابع ارزی به دوش کشیده است.
«محمدجوادجمالی‌نوبندگانی» نایب‌رئیس‌کمیسیون امنیت ملی از هجوم خارجی‌ها و به‌ویژه شهروندان کشورهای عربی برای خرید ویلا و زمین در شهرهای شمالی‌کشور خبر داد و گفت: وجود آب‌وهوای مناسب و مناطق ییلاقی از یک‌سو و افزایش‌نرخ ارز از سوی دیگر سبب استقبال اعراب از خرید ویلا در مناطق شمالی‌کشور شده‌ است. وی تأکید کرد: با توجه به اینکه شاهد افزایش قیمت زمین در شمال کشور هستیم، اما فروش زمین در مناطق شمال کشور به اعراب با هماهنگی مقامات محلی انجام می‌شود.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در گفت¬وگو با شبکه «راشاتودی عربی» گفت: کشور بزرگی همچون ایران منافع خودش را دارد و از همسایگان ایران خواست تا به منافع تهران به عنوان کشوری که هزاران سال است در قلمرو خود زندگی می‌کند، احترام بگذارند. پوتین همچنین گفت: روسیه روابط و همکاری خوبی با ایران دارد. وی همچنین از عربستان و امارات خواست با همسایه خود، ایران به منظور حل مشکلات پیچیده بین آنها وارد مذاکرات مستقیم شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود تحریم‌ها توانستیم در تولید فولاد کشورهایی، مانند فرانسه و ایتالیا را پشت سر بگذاریم و در رتبه دهم جهان قرار بگیریم. «رضا رحمانی» اظهار داشت: رویکرد کاری ما حمایت از تولیدکننده، تسهیل تولید و تشویق صادرات با درنظر داشتن بازار مصرف داخلی و جلوگیری از خام‌فروشی است.
با ادامه تحولات مرتبط با روند استیضاح ترامپ «فاکس‌نیوز» نظرسنجی‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد، ۵۱ درصد از مردم آمریکا خواستار استیضاح و برکناری ترامپ، ۴ درصد استیضاح بدون برکناری و ۴۰ درصد مخالف استیضاح وی هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات