صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۷۷۸۶

اخبار کوتاه دوشنبه 29 مهر

«کاظم انبارلویی» فعال سیاسی پیرامون اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درباره برگزاری همه‌پرسی، با بیان اینکه روحانی مطالبی را مطرح می‌کند که در حقیقت حاشیه‌سازی است، گفت: طبق قانون اساسی یک طرف برگزاری رفراندوم مجلس است؛ یعنی دو سوم مجلس باید راجع به یک موضوع خاص در کشور برای برگزاری رفراندوم توافق داشته باشند. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اگر منظور آقای روحانی از برگزاری رفراندوم مذاکره با آمریکاست، بهتر است به ایشان یادآور شویم که خود ایشان گفتند مذاکره با آمریکا دیوانگی است.
«اکبر ترکی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: امارات خود را سوئیس خاورمیانه معرفی می‌کند؛ اما تجارت، بانکداری، انرژی و هواپیمایی این کشور وابسته به امنیت است و می‌داند در صورت نبود امنیت نمی‌تواند کاری کند. وی افزود: امارات از عربستان و آمریکا دوری کرده و روابط خود را با ایران اصلاح و ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است. روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و به همین دلیل در دوبی صرافی‌های بسته شده ایرانی دوباره فعال شده‌اند.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق با اشاره به اینکه هم اکنون در همه استان‌های کشور نیروگاه‌های تجدیدپذیر راه‌اندازی شده است، گفت: در حال حاضر، ظرفیت نصب شده این نیروگاه‌ها در سراسر ایران به ۸۴۱ مگاوات رسیده و تمامی این ظرفیت از طریق ۱۱۵ شرکت بخش خصوصی محقق شده است. گفتنی است، از محل نیروگاه‌های نصب شده حدود ۵۳ هزار و ۴۲۰ نفر سال اشتغال به صورت تجمیعی در بخش تجدیدپذیر صورت گرفته است.
«شینهوا» خبرگزاری رسمی چین گزارش داد: آمریکا نتوانسته است با وجود تحریم‌ها و فشارهای حداکثری روند رشد صنعت نفت ایران را متوقف کند. این خبرگزاری افزود: البته تحریم‌ها باعث شد تا صادرات نفت ایران کاهش یابد، اما این کشور کماکان برای رشد صادرات غیرنفتی از یک سو و پیشبرد رشد صنعت نفت در تلاش است.
«علی ابراهیم» مدیر شرکت مدیریت میدان نفتی «الثوره» سوریه گفت: عملیات بازسازی میادین نفتی و گازی در مثلث سه استان رقه، حماه و حمص شروع شده است. وی تأکید کرد: تأسیسات و چاه‌های نفت سوریه در حمله ائتلاف آمریکایی بمباران شده و از بین رفته است؛ چرا که آمریکایی‌ها به هر چاه یک راکت شلیک کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات