صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۷۶۳۴

از ادعای اسدالله عباسی تا اظهارات طرزطلب

1ـ اصلاح ساختار بودجه باید در مجلس مصوب شود
«جعفر قادری» نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه در برخی موارد دولت از جلسات سران قوا برای پیشبرد اهداف خود سوءاستفاده می‌کند،‌ گفت:‌ اصلاح ساختار بودجه باید در مجلس مصوب شود. وی تأکید دارد: همان‌طور که از اسم این شورا مشخص است «شورای هماهنگی سه قوه» است و به این مفهوم نیست که ساختارهای قانونی و تعریف شده در کشور تعطیل شود. هدف این بود که شورا برای هماهنگی ایجاد شود تا اگر کاری قرار است صورت بگیرد، با سرعت مصوب و پیگیری شود. رئیس مجلس نمی‌تواند برای کل نمایندگان تصمیم بگیرد. قادری در ادامه بیان کرد:‌ متأسفانه به نظر می‌آید دولت در برخی موارد زرنگی می‌کند و از ساختار ایجاد شده سران قوا به جای استفاده، سوءاستفاده می‌کند. این مسیر درست نیست و مجموعه حاکمیت را زیر سؤال می‌برد. اموری که با قید فوریت و ضرورت و با ضرب‌الاجل همراه است، باید در جلسات سران قوا مطرح و نهایی شود. برخی امور به جای آنکه از مسیر عادی و اداری برود، در جلسات شورای هماهنگی سران مطرح می‌شود.


2ـ ابلاغ ممنوعیت خرید تجهیزات نیروگاهی از خارج
«محسن طرزطلب» در آیین رونمایی از دو طرح دانش‌بنیان با اشاره به اینکه در ساخت عمده پره‌های ثابت و متحرک توربین‌های گازی به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: به تمامی نیروگاه‌های کشور ابلاغ کرده‌ایم که هیچ نیروگاهی در تأمین تجهیزات مورد نیاز خود اجازه خرید خارج از کشور را ندارد، مگر آنکه نیاز خود را به شرکت برق حرارتی اعلام کند و مشابه آن در داخل کشور تولید نشود و با مجوز شرکت برق حرارتی، اقدام به خرید خارجی کند. وی با اشاره به اینکه در 18 ماهه گذشته برای تأمین تجهیزات نیروگاهی 700 میلیارد تومان قرارداد داخلی با شرکت‌های ایرانی بسته شد، اظهار داشت: اگر این مقدار تجهیزات از خارج کشور تأمین می‌شد، باید 1100 میلیارد تومان هزینه می‌شد. طرزطلب به راه‌اندازی سامانه‌ای یکپارچه برای طرح‌های تحقیقاتی برق حرارتی هم اشاره کرد و گفت: فقط در شش ماهه نخست امسال، 121 طرح تحقیقاتی در این سامانه ثبت شده که از این تعداد، 85 طرح تأیید شده و برای اجرایی شدن آنها 7 میلیارد تومان هزینه شده است.


3ـ صحبتی درباره محرمانه بودن اموال نمایندگان نشده است
«اسدالله عباسی» سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس مدعی شد، رئیس مجلس خواستار کدگذاری و رمزگذاری اطلاعات مالی نمایندگان مجلس شده است. ادعایی که روابط عمومی مجلس به سرعت آن را رد کرد. بهروز نعمتی از اعضای هیئت‌رئیسه مجلس در این باره گفت: چنین خبری نمی‌تواند صحت داشته باشد. اعضای هیئت‌رئیسه با محمدرضا شهریاری، سرپرست روابط عمومی قوه قضائیه درباره استقرار سامانه ثبت اموال در مجلس جلسه‌ای داشتند که درباره چند و چون این شیوه موضوعاتی مطرح شد؛ البته در این جلسه آقای عباسی حضور نداشتند؛ اما به هیچ ‌عنوان صحبتی درباره محرمانه ماندن جزئیات اموال نمایندگان مطرح نشد. اگر آقای لاریجانی چنین نظری داشته باشد، طبیعی است که این نظر باید در جلسه دیروز هم مطرح می‌شد که چنین بحثی اصلاً وجود نداشت.


4ـ آمریکایی‌ها جرئت شلیک یک تیر هم به سمت ایران ندارند
«سردار فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن بر قدرت جمهوری اسلامی ایران اعتراف و اذعان دارد، گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران به الگوی موفق برای همه آزادی‌خواهان دنیا و مسلمانان جهان تبدیل شده و این موضوعی است که دیگران نیز به آن اعتراف می‌کنند که این بیانگر عظمت و شکوه انقلاب اسلامی است. فدوی ادامه داد: دشمنان بدانند در برابر هر تعدی یا کوچک‌ترین حرکتی علیه کشور و انقلاب اسلامی، جوابی سخت، محکم و قاطع دریافت می‌کنند؛ این در حالی است که با گذشت بیش از 30 سال از پایان جنگ کشوری جرئت شلیک حتی یک گلوله و تیر به سمت ما را ندارد که نشان می‌دهد دشمن به قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به خوبی واقف است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات