اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۶۷۳
در قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه مطرح شد؛

سفارش های نماینده ولی فقیه در مورد ظرافت های خدمت رسانی به مردم

در خدمت رسانی‌ها مراقب عزت انسانی محرومین باشید. خدمت بی منت انجام دهید. خدا نفرمود دست خدمت کننده دست من است، بلکه فرمود دست نیازمند دست من است و وقتی خدمتی به کسی می‌کنی، بدان به من خدا قرض می‌دهی و انتظار پاداش از منِ خدا داشته باش.
به گزارش خبرنگار بصیرت، نماینده محترم، ولی فقیه در سپاه صبح امروز با حضور در قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه، از نمایشگاه دائمی این قرارگاه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مأموریت‌های این قرارگاه قرار گرفت.
حجت الاسلام حاجی صادقی سپس در جمع کارکنان قرارگاه حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرادخت. وی سخن خود را با ذکر حدیثی از امام حسین (ع) آغاز کرد و گفت: اِعلَموا اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم ...؛ امام حسین (ع) می‌فرمایند: بدانید که نیازمندی‌های مردم به شما، از نعمت‌های الهی بر شماست…
حاجی صادقی ادامه داد: هیچ عبادتی به میزان خدمت به مردمان نیازمند، تقرب الهی ایجاد نمی‌کند. در برابر این نعمت‌ها خسته نشوید و نبرید. آیت الله مشکنی می‌گفت: بعد از واجبات، برترین مستحباتی که در عالم یافتم دو عمل مستحبی بود که اولین آن زیارت امام حسین (ع) و دوم، خدمت به مردم است.
 
سفارش های نماینده ولی فقیه در مورد ظرافت های خدمت رسانی به مردمحجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه به ذکر اهمیت مأموریت‌های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پرداخت و خاطر نشان کرد: از برکات این خدمات، افزایش ارتقاء منزلت اجتماعی سپاه است. سپاه در دفاع مقدس با نشان دادن روحیه ایثار و جهاد و شهادت، منزلت اجتماعی بالایی کسب کرد. یکی از اقداماتی که امروز منزلت اجتماعی سپاه را بالا می‌برد، همین خدمات محرومت زدایی است. این خدماتی که شما انجام می‌دهید به قصد نشان دادن خودتان نیست، بنابراین اگر از شما قدردانی نمی‌شود، ناراحت نباشید، چرا که خداوند متعال پاداش خوبی‌های کسانی که بیشتر عزیزشان می‌دارد را در این دنیا نمی‌دهد و ضامن اجر و صواب آن‌ها در آخرت خواهد بود.
وی همچنین افزود: اگر کسی دنبال این نبود که خودش را نشان دهد، خداوند متعال او را مشهور می‌کند.
نماینده، ولی فقیه در سپاه در توضیح این گفته به نحوه شهره شدن شهید حججی اشاره کرد و گفت: زمانی که خبر شهادت شهید حججی منتشر شد، هیچ کسی در جلوه کردن روح مبارک این شهید در بین افکار عمومی نقش نداشت، بلکه این اراده خدا بود که موجب شد تا این شهید برای ما حجت شود و به قول رهبر معظم انقلاب، خدا او را بزرگ کرد و او را برای ما حجت قرار داد.
حجت الاسلام حاجی صادقی همچنین گفت: بنده تلاش زیادی کردم تا علت این عظمت یابی شهید حججی در بین مردم را مطلع شوم، آن چیزی که به نظر بنده منجر به این حد از شهرت و عظمت شهید شد، تلاش و اصرار شهید حججی بر گمنام ماندن بود.
وی ادامه داد: در دوران جدید نیز باید منزلت اجتماعی سپاه را همچون اوایل انقلاب احیا کنیم؛ سپاه در اوایل انقلاب در نهایت مردمی بودن قرار داشت. سپاه در این دوره نیز باید نشان بدهد که خادم مردم است، باید نشان بدهد که به امر رهبرش بزرگترین مبارزه با استکبار را خدمت به مردم می‌داند. همانطوری که جنگ مرکز آدم سازی بود و موجب قوت و تداوم انقلاب تا به امروز شده است، خدمت به مردم نیز موجب تقویت فرهنگ مردم داری و مردم یاری در سپاه می‌شود.
حجت الاسلام حاجی صادقی در نهایت ضمن تأکید بر اهمیت مأموریت‌های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته، متذکر چند نکته در تداوم مأموریت‌های این قرارگاه شد و تأکید کرد:
۱- خدمات به مردم را فقط مادی نبینید؛ بزرگترین خدمت، خدمتی است که در جهت هدایت مردم، تعالی معنوی مردم و عاقبت به خیری مردم باشد. به این نیز بیندیشید که چه می‌توانیم در کنار این پروژه‌های لازم محرومیت زدایی مادی و اقتصادی انجام دهیم که استضعاف فکری مردمان مناطق محروم نیز به لحاظ تربیتی، فرهنگی و فکری ساخته شود تا از بطالت عمر در این مناطق نیز جلوگیری کنیم. تلاش کنید تمامی برنامه‌های محرومیت زدایی که اجرا می‌کنید پیوست تربیتی و فرهنگی داشته باشد و از ایجاد کتابخانه و ترویج کتابخوانی در مناطق محروم دریغ نکنید.
۲- در خدمت رسانی‌ها مراقب عزت انسانی محرومین باشید؛خدمت بی منت انجام دهید. خدا نفرمود دست خدمت کننده دست من است، بلکه فرمود دست نیازمند دست من است و وقتی خدمتی به کسی می‌کنی، بدان به من خدا قرض می‌دهی و انتظار پاداش از منِ خدا داشته باش.
۳- عدالت را در خدمت رسانی‌ها رعایت کنید؛از بزرگترین عوامل معنویت زدا، انگیزه زدا و ناامید کننده در بدنه جامعه، تبعات ناشی از احساس تبعیض – حتی اگر تبعیضی نباشد- است. پس سعی کنید فارغ از تمامی درخواست‌ها و اصرار‌ها به آن مناطقی که محرومیت بالاتری دارند و به آن موضوعاتی که در اولویت محرومیت زدایی قرار دارند بپردازید.
۴- دنبال صدقه دادن نباشید؛ بیشتر تلاش کنید راه بینداز باشید؛ به قول معروف ماهیگیری یاد دهید، با ماهی دادن نمی‌شود محرومیت‌ها را برطرف کرد. ایجاد اشتغال موجب می‌شود تا نیازمندان پای خود بایستند و نیاز دائمی به کمک شما نداشته باشند.
۵- امکانات بلااستفاده سپاه را در تمامی رده‌ها و مراکز، شناسایی کنید و در این مأموریت‌های مبارک به کار گیرید.
۶- هم افزایی با مراکز داخلی سپاه و با بیرون از سپاه را در پیشبرد موثر مأموریت ها، بیش از پیش دنبال کنید.
۷- با ائمه جمعه و جماعات ارتباط دائمی داشته باشید و از توان آن‌ها در محرومیت زدایی‌های مادی و تربیتی استفاده کنید.
۸- افق دیدتان بلند باشد و تنها مأموریت‌های داخل کشور را نبینید. بر اساس تکلیف دینی، برای رفع محرومیت‌های امت اسلامی نیز برنامه ریزی کنید.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات