صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۷۸۹۲

بولتون ممکن است آتش‌بیار جدید معرکه استیضاح ترامپ شود

رسانه‌های آمریکایی به تحرکاتی از سوی مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اشاره کرده و شائبه‌هایی را درباره احتمال حضور او در کنگره برای ادای شهادت علیه ترامپ مطرح کرده‌اند.
بولتون ممکن است آتش‌بیار جدید معرکه استیضاح ترامپ شودیک رسانه آمریکایی امروز جمعه گزارش داده وکلای «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که توسط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از این سمت اخراج شد ظاهراً با برخی از مقام‌های دخیل در پروژه استیضاح ترامپ در تماس هستند.  
یک فرد مطلع به ان بی‌سی‌نیوز گفت وکلای بولتون با مقام‌هایی در کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا که در حال پیشبرد تحقیقات استیضاح ترامپ هستند در تماس بوده‌اند. پایگاه ووکس‌نیوز گفته احتمال دارد بولتون قصد داشته باشد در تحقیقات استیضاح، علیه ترامپ شهادت بدهد. 
در صورتی که بولتون علیه ترامپ شهادت بدهد، سخنان او می‌تواند مستندات مهمی درباره سیاست‌های ترامپ در قبال اوکراین در اختیار افراد دخیل در پیشبرد تحقیقات استیضاح ترامپ قرار دهد. 
ووکس‌نیوز نوشته این خبر بسیار بدی برای ترامپ است. او و بولتون روابط بسیار پرتنشی در دولت داشتند که بعد از خروج بولتون از دولت، علنی شد. ترامپ گفت بولتون را اخراج کرده، اما بولتون اصرار داشت که استعفا کرده است. این به معنی آن است که بعید است بولتون بخواهد از رئیس‌جمهور حمایت کند و بر عکس، ممکن است آنچه در دولت ترامپ دیده را با آب و تاب هر چه تمام‌تر تعریف کند. 
بولتون، قطعاً اطلاعاتی طوفانی برای ارائه علیه ترامپ خواهد داشت. بولتون یکی از طرف‌های مکالمه‌ای جنجالی بین دونالد ترامپ و «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در روز ۲۵ جولای بوده.
همین تماس تلفنی است که در حال حاضر به یکی از دلایل اصلی برای آغاز تحقیقات استیضاح از ترامپ تبدیل شده است. مطابق مستندات افشاشده، ترامپ در این مکالمه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته تحقیقات فساد از کسب و کار «جو بایدن»، از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را آغاز کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات