صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۹۹۷

سازمان‌ملل: نمی‌توانیم کشته شدن البغدادی را تأیید کنیم

سخنگوی سازمان ملل گفت که این نهاد بین‌المللی نمی‌تواند اعتبار اظهارات آمریکا درباره کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش را تایید کند.

سازمان‌ملل: نمی‌توانیم کشته شدن البغدادی را تایید کنیم

«فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت که سازمان ملل نمی‌تواند اعتبار اظهارات آمریکا درباره کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش را تایید کند و معتقدیم که چنین اطلاعاتی باید توسط طرف‌های مختلفی مورد تایید قرار بگیرد.


وی در این باره گفت: «ما نمی‌توانیم صحت این موضوع را تأیید کنیم.»

«ادموند فیتون» هماهنگ کننده تیم بازرسان سازمان ملل درباره گروه‌های تروریستی نیز گفت که این تیم نمی‌تواند کشته شدن ابوبکر البغدادی را تأیید کند، اما اظهارات آمریکایی‌ها در این باره را جدی می‌گیرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا عصر روز یکشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید از کشته شدن البغدادی در عملیات نیرو‌های ویژه این کشور در شمال غرب سوریه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد که هیچ گونه اطلاعات موثقی درباره عملیاتی ادعایی ارتش آمریکا در حمله به محل اختفای البغدادی در ادلب سوریه در اختیار ندارد.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد که اطلاعات ضد و نقیض درباره عملیات آمریکا، تردید‌ها درباره صحت و به خصوص موفقیت آمیز بودن این عملیات را افزایش می‌دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات