صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۹۶

حرف روز/ مبارزه ادامه دارد!

فردا سالگشت 13 آبان روز ملی «مبارزه با استکبار جهانی» است؛ یکی دیگر از روزهای خاص متعلق به انقلاب اسلامی و هویت انقلابی مردم مبارز ایران اسلامی که باید آن را بزرگ داشت و از درس‌ها و آموزه‌هایش برای امروز استفاده کرد[...]

یادداشت: فردا سالگشت 13 آبان روز ملی «مبارزه با استکبار جهانی» است؛ یکی دیگر از روزهای خاص متعلق به انقلاب اسلامی و هویت انقلابی مردم مبارز ایران اسلامی که باید آن را بزرگ داشت و از درس‌ها و آموزه‌هایش برای امروز استفاده کرد. 13 آبان تلاقی سه مناسبت بزرگ ملی و انقلابی است؛ سالروز تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، سالروز کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در اعتراض به رژیم ستمشاهی در 13 آبان 1357 و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان مرکز طراحی دشمنی علیه انقلاب نوپای اسلامی ملت ایران که از سوی دانشجویان پیرو خط امام(ره) در 13 آبان 1358 به وقوع پیوست و ترغیب امام راحل تحت عنوان «انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول» را به دنبال داشت.
چرا این روز را باید گرامی داشت؟ و آیا با توجه به شرایطی که امروز داریم این موضوع دشمنی‌ها با ایران و انقلاب را زیاد نمی‌کند؟ بخش اول این پرسش از منظری درباره تمام مناسبات ملی و رویدادهای تاریخی ملل گوناگون عمومیت دارد؛ اما فلسفه مهم و مستحکم نیز دارد؛ بزرگداشت مناسبات ملی هر ملتی از شعائر و بن‌مایه‌های هویتی و گفتمانی آنها بوده و لازم است برای تبیین و ترویج عظمت ارزشی که این رخدادها یادآور آنها هستند، بزرگ داشته شوند و از حیث جامعه‌پذیری و پیوست فرهنگی به نسل فعلی و آینده منتقل و در آنها نهادینه شود. قرآن از این روزها به شعائر و ایام‌الله یاد می‌کند و به پیامبر گرامی(ص) دستور بزرگداشت آنها را می‌دهد؛ اما درباره زیاد شدن دشمنی‌ها، باید گفت اتفاقاً این قبیل مراسم‌ها تنها ناظر به نفس آن رخداد و سبقه صرف تاریخی آن، که البته در جای خود مهم است، نیست؛ بلکه بخشی از زندگی و اولویت امروز ما هم هست. مبارزه با استکبار امروز نیز به قوت خود باقی و ضروری است؛ چرا که دولت‌های مستکبری مانند آمریکا و دنباله منحوس آن رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای اروپایی و مرتجع عربی هنوز هم در زندگی ایرانی‌ها و مسلمانان مظلوم منطقه تهدید، تحریم، ناامنی و ناآرامی ایجاد می‌کنند؛ به تعبیر امام تا ظلم و استکبار هست مبارزه هم هست! پس ان‌شاءالله یادمان باشد که همپای میلیون‌ها ایرانی مبارزه‌جو با ظلم و استکبار که نماد دیروز و امروزش آمریکاست، در بیش از 1000 شهر و شهرستان در این راه‌پیمایی و تظاهرات بزرگ شرکت کرده و از این بستر دو پیام مهم همبستگی و اتحاد جهانی و منطقه‌ای علیه آمریکای جنایتکار و انزجار از روح استکباری و ظلم را به ملل مبارز جهان مخابره کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات