اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۸۱۶۵

کیفیت آب جنوب و شمال تهران فرق می کند؟!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلات استان تهران با بیان اینکه یک مقدار تفاوت میان جنوب تهران و شمال تهران از لحاظ کیفیت آب وجود دارد گفت: طرح رینگ تهران تا 5 سال ‌آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد و دیگر مشکلی از بابت تفاوت کیفیت آب در تهران نخواهیم داشت.
تفاوت اندک کیفیت آب در جنوب و شمال تهران/ بدون سد امیرکبیر بخشی از تهران بدون آب می‌ماند

محمدرضا بختیاری در حاشیه سومین نشست شورای پدافند غیرعامل استان تهران در محل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که طرح رینگ تهران که قرار است با هدف بالا بردن کیفیت آب جنوب تهران به بهره‌برداری برسد تاکنون چند درصد پیشرفت داشته و تا چه سالی به اتمام می‌رسد، گفت: طرح رینگ تهران 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پنج سال آینده به اتمام کامل می‌رسد. 

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح تاکنون 1800 میلیارد تومان هزینه شده و همین میزان نیز نیاز دارد  تا به اتمام برسد.

* رینگ تهران کیفیت آب همه شهر را یکسان می‌کند 

بختیاری در پاسخ به این سوال که طرح رینگ آب تهران قرار است از لحاظ کیفی چه اقدامی برای تهران انجام دهد، اظهار داشت: طرح رینگ تهران دو وظیفه مهم دارد که یکی از اهداف آن یکسان‌سازی کیفیت آب است اما از همه مهمتر این طرح تلاش خواهد کرد تا میان تصفیه خانه و مخازن ارتباط ایجاد کند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: از لحاظ کیفیت آب باید بگویم که در هیچ کجای شهر تهران آب آلوده نداریم و آبی که در حال حاضر مصرف می‌شود آب کاملا سالم است. 

وی با تاکید بر اینکه البته هنوز یک مقدار تفاوت وجود دارد گفت: تا 10 سال پیش عمدتا از خط انقلاب به بالا از آب سطحی استفاده می‌شد اما در این 10 سال اخیر با اجرای طرح سلامت و رینگ تهران بخشی از آب سطحی را به جنوب تهران آورده و کیفیت آب را بالا بردیم. 

به گفته وی در حال حاضر جنوب تهران و غرب تهران از طرح رینگ تهران استفاده می‌کنند و به عبارتی از سد ماملو آب به این مناطق می‌رسد. 

وی با بیان اینکه وظیفه طرح سلامت این است که انتقال بخشی از آب سدها و تصفیه‌خانه‌ به جنوب تهران را انجام دهد اظهار داشت: به هر حال رینگ آب تهران با هدف ارتقاء،‌بالا بردن کیفیت و اقدامات پدافندی در حال اجرا است.

* بدون سد امیرکبیر بخشی از تهران بدون آب می‌ماند

وی افزود: گفت: طرح رینگ تهران علاوه بر افزایش کیفیت آب در مناطق جنوبی تهران و ارتباط مخازن با یکدیگر، هدف جایگزین شدن سدها را نیز دنبال می‌کند.

بختیاری تصریح کرد: مشکلی که در حال حاضر در تهران داریم این است اگر سد امیرکبیر از مدار خارج شود بخشی از تهران بدون آب می‌ماند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: قطعا با اجرای این طرح و طرح رینگ تهران این مسائل از بین می‌رود و حتی می‌توانیم به مدت دو ماه یک سد را از مدار خارج کنیم.

* تصمیم جدیدی درباره قیمت آب گرفته نشده است

وی در پاسخ به ا ین سوال که آیا درخصوص اقتصاد آب تصمیم جدیدی گرفته شده است یا خیر،‌گفت: در خصوص اقتصاد آب فعلا به دلیل مسائل خاص کشور هیچ اجازه‌ای نداریم و تصمیمی هم برای آن گرفته نشده است. 

وی درخصوص نشست شورای پدافند غیرعامل نیز گفت: طرح‌های خوبی که آبفای تهران در بحث پدافند غیرعامل دارد باعث شد تا هر سه ماه یکبار شورای پدافند غیرعامل استان این شرکت را برای برگزاری این نشست انتخاب کند؛ بنابراین معمولا دستگاه‌هایی که بیشتری اقدامات و توانمندی را دارند سالی یکبار در آن دستگاه و سازمان این نشست برگزار می‌‌شود. 

به گفته وی امسال این سومین نشست در آبفای تهران به دلیل اجرای پروژه‌های با اهمیت در تهران برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در تهران اجرای طرح رینگ تهران و احداث 374 نقطه آبرسانی اضطراری باعث می‌شود تا تهران به یکی از مهمترین مراکز برای اجرای پروژه‌های پدافند غیرعامل مطرح باشد. 

وی ادامه داد: این طرح‌ها، طرح‌های 5 ساله است و در 5 سال آینده به اتمام می‌رسد قطعا با اجرای این طرح‌ها می‌توان گفت تهران  جزو شماره یک‌های آب دنیا در زمینه آبرسانی پایدار مطرح خواهد شد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات