صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۸۴۱۷

از افزایش قیمت بنزین تا مقطعی نبودن طرح معیشت

1ـ عارف ساکت‌ترین نماینده تاریخ پارلمان ایران
«فیاض زاهد» از فعالان اصلاح‌طلب پیرامون سرمایه‌گذاری اصلاح‌طلبان در مجلس دهم گفته است: هزینه‌هایی که جریان اصلاحات برای حضور در مجلس کرد، به نتیجه دلخواه نرسید و فرصت‌طلبان در فردای انتخاباتی که با حمایت اصلاح‌طلبان وارد مجلس شدند، رویکرد دیگری در پیش گرفتند. وی افزود: کمیت اصلاح‌طلبان در مجلس کاهش پیدا کرد و از سوی دیگر فراکسیون امید نیز از نظر کیفیت فاقد ابداع، نوآوری و سناریوی روشن برای آینده بود. بزرگ‌ترین خطای استراتژیک در این زمینه کاندیداتوری دکتر عارف برای مجلس بود. وی افزود: بنده در جلسات قبل از انتخابات که با حضور آقای عارف برگزار می‌شد، تنها کسی بودم که با کاندیداتوری ایشان برای مجلس مخالف بودم؛ چون می‌دانستم هدف آقای عارف کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری است و قصد دارد از مجلس پلی برای ریاست‌جمهوری آینده بسازد. همین مسئله نیز آقای عارف را به شدت در مجلس محتاط کرد و به همین دلیل به ساکت‌ترین نماینده تاریخ پارلمان ایران تبدیل شد.


2ـ سالی ۳ میلیارد دلار در قالب یارانه حامل‌های انرژی هدر رفته است
«احمد توکلی» با اشاره به افزایش قیمت بنزین، گفت: فرایند اتخاذ تصمیم و شیوه اعلام آن بسیار بد بود، تصمیم به این مهمی باید پیوست تبلیغاتی می‌داشت و حداقل چند ماه در رسانه‌ها به خصوص صداوسیما بحث می‌شد. با توجه به اعلام دولت، هدف از این افزایش، اصلاح مصرف سوخت است، اما در وضع فعلی با افزایش قیمت بنزین، این هدف محقق نمی‌شود. وی با بیان اینکه کنار گذاشتن کارت سوخت خیانت بود، افزود: وقتی کارت سوخت در سال ۱۳۸۶ با فشار مجلس طراحی و از قاچاق سوخت و قاچاق گازوئیل به وسیله کامیون‌داران جلوگیری شد، در همان ابتدا روزانه ۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین کاهش پیدا کرد و از روزانه ۸۰ میلیون لیتر به حدود ۵۸ تا ۶۰ میلیون لیتر رسید. دولت پس از چهار سال تازه متوجه اشتباه خود شده و کارت سوخت را دوباره احیا کرده است. با یک حساب سرانگشتی دولت در چند سالی که کارت سوخت را کنار گذاشت، سالیانه ۳ میلیارد دلار در قالب یارانه حامل‌های انرژی هدر داده است.


3ـ از جمله زیبای رهبر عزیزمان خوشحال شدم
سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی با اشاره به قهرمانی کشورمان در جام بین قاره‌ای، گفت: قطعاً همه می‌دانند این قهرمانی یک موفقیت کاملاً ایرانی بود. «عباس هاشم‌پور» افزود: من خیلی خوشحالم که این جمله زیبا از زبان رهبر عزیز کشورمان عنوان شد و فرمودند: «من همواره معتقد بوده‌ام که شایسته است مجموعه‌های ورزشی کشور، سرمربی ایرانی داشته باشند.» این حرف در واقع بهترین توصیف از حس میهن‌پرستی و وطن‌دوستی یک رهبر را نشان می‌دهد و البته باز هم خیلی خیلی خوشحالم که این توفیق نصیب بنده و همه دست‌اندرکاران تیم ملی فوتبال ساحلی شد که توانستیم با چنین محوریتی که مدنظر رهبر عزیزمان است، این قهرمانی را برای کشورمان به دست بیاوریم.


4ـ طرح معیشت اقشار کم‌درآمد مقطعی نیست
«علی ربیعی» سخنگوی دولت در پایان جلسه شورای هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا گفت: ایجاد عدالت اجتماعی، برخوردار شدن 60 میلیون ایرانی با تأکید بر خانوارهای کم‌درآمد، مبارزه با قاچاق سوخت، کاهش رانت، مدیریت مصرف و مقاوم‌سازی اقتصاد، از جمله اهداف طرح حمایت از معیشت اقشار کم درآمد است. وی ادامه داد: معاون رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور در این جلسه تأکید کردند، قوه قضائیه برای اجرای این طرح به طور کامل همکاری خواهد کرد. ربیعی با اشاره به طرح معیشت اقشار کم‌درآمد تأکید کرد: این طرح مقطعی نیست و به طور منظم هر ماه پرداخت می‌شود و منابع آن تأمین شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات