صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۴۷

از مصوبه رانتی دولت تا سنگین‌ترین تیم حفاظت

1ـ مصوبه رانتی دولت برای واردات 1100 خودرو!

تلاش برخی مسئولان برای اخذ مصوبه دولت به منظور واردات بیش از 5 هزار خودرو که 1100 دستگاه‌ آن فاقد ثبت سفارش است، علاوه بر رانت اقتصادی و ارزی، می‌تواند موجب افزایش نرخ ارز در بازار شود که دود آن به چشم مردم می‌رود. پس از تلاطم ارزی در سال 1397، ثبت سفارش 1400 قلم کالای مصرفی و لوکس، از جمله خودرو که ارزبری زیادی دارد، ممنوع شد؛ اما بنا بر گزارش‌های مسئولان گمرک بیش از 12 هزار خودرو طی یک و نیم سال اخیر در گمرکات دپو شده بود که با مصوبه سال گذشته دولت بیش از 7 هزار خودرو ترخیص شد و فقط امکان ترخیص 5108 خودرو وجود ندارد. گفتنی است عده‌ای خودرو را در کانتینر وارد کشور می‌کنند و به مرزها و گمرکات می‌رسانند تا بتوانند با مصوبه دولت از رانت اقتصادی بهره‌مند شوند. 1100 دستگاهی که ثبت سفارش ندارد از پشتوانه و کدام قدرت و لابی برخوردار است که طبق گفته معاون فنی گمرک باید امکان ترخیص آنها در شرایط خاص ارزی کشور فراهم شود؟

2ـ سنگین‌ترین تیم حفاظت در فرانسه بعد از مکرون برای من بود!

«روح‌الله زم» مدیر کانال «آمدنیوز» در دادگاه گفت: «پس از مکالمه روحانی و مکرون از پلیس فرانسه با من تماس گرفتند و گفتند که در خطر ترور هستی و شش یا هفت جلسه طول کشید تا من را بشناسند و حدود چهار یا پنج ماه این رفت و آمد‌ها ادامه داشت و ایمیل دادند که گزارشات را در خصوص اخبار خودت ارسال کن. گزارشات را ارسال کردم. حفاظت نامحسوس گذاشتند تا اینکه آدرس خانه، تلفن، کارت‌های بانکی و مشخصاتم در سایت‌های داخلی منتشر شد. پس از آن آدرس را به پلیس دادم و ۲۴ ساعت بعد خانه من را عوض کردند و تیم حفاظت سنگینی قرار دادند و هر دو ماه یک‌ بار با من قرار می‌گذاشتند. تعیین وضعیت حفاظت می‌کردند و به من گفتند که بعد از مکرون سنگین‌ترین تیم حفاظت برای توست. درباره شرایط ایران با من مشورت می‌کردند، در خصوص تحلیل وضعیت صحبت می‌کردیم.»

3ـ جزئیاتی تازه از «دایره ایران» در ارتش رژیم صهیونیستی!

بر اساس طرح موسوم به «مومنتوم» (به معنی شتاب)، تل‌آویو به دنبال این است تا با تکیه بر فناوری‌های جدید، توان هوایی، دریایی، زمینی، سایبری و اطلاعاتی ارتش خود را افزایش دهد. پیش‌بینی شده است «یگان عمق» ارتش رژیم صهیونیستی که بر جنگ‌های در مسافت دور متمرکز است، به «دایره ایران» تغییر نام دهد. در این طرح درباره دایره ایران، عنوان شده است این اداره «رصد، تاکتیک‌ها و راهبردهای مقابله‌ای و برنامه‌ریزی عملیات‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و حضور نظامی ایران در سوریه» را بر عهده خواهد داشت. بر اساس این طرح، رژیم صهیونیستی باید تعداد پهپادها، موشک‌های جدید، خودروهای زرهی، سامانه‌های پدافندی، بالگردها و کشتی‌های خود را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و برخی از تجهیزات قدیمی خود را کنار بگذارد.

4ـ آمریکا باید خود را اصلاح کند!

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «آمریکا خواهان پایان بخشیدن به برجامی بود که اوباما به امضا رساند؛ همچنین آمریکا خواستار اعمال سیاست فشار حداکثری بر ایران شد، اما من فکر نمی‌کنم که اروپا چنین برآورد و برداشتی داشته باشد. برجام از منظر اروپا هنوز تمام نشده است، این توافق بنا بر تصمیم جمعی بود که جهان را امن‌تر سازد. اروپا خواستار صلح در خاورمیانه است و اینها مواردی است که ما باید (با آمریکا) درباره آنها صبوری به خرج دهیم. ما برای تأمین امنیت خود در یک رابطه فرا آتلانتیکی هستیم و زمانی که دوست ما باعث ضربه زدن به ما می‌شود، باید با او صحبت کرد تا خود را اصلاح کند.»

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات