صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۵۱۳

از شناسایی اغتشاشگران تا تحلیل کذایی

1ـ خبرسازی برای جبران شکست سخت!
در پی انتشار خبری به نقل از «مهدی چمران» درباره پرسش یکی از طلبه‌ها در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب و پاسخ ایشان، در تماس با مهندس چمران مشخص شد که این خبر صحت ندارد. چمران در این تماس تلفنی اعلام کرد، به نقل از یک توئیت اقدام به انتشار این خبر کرده است! یکی از طلاب حاضر در کلاس امام خامنه‌ای هم در کانال شخصی خود نوشت: «نمی‌دانم آقای چمران کدام درس و کدام طلبه و کدام سؤال را می‌گوید. آنچه بنده دیدم و شنیدم نه کسی چنین سؤالی کرد، نه رهبری چنین پاسخی داد و نه کسی گریه کرد! طلبه‌ای گفت مردم به دولت اعتماد ندارند، که رهبری در پاسخ فرمودند: باید اعتماد کنند، این قضیه هم مربوط به دولت و یک وزارتخانه نیست، تصمیم سران نظام است.» به نظر می‌رسد اکنون که توطئه آشوب هدفمند خنثی شده است، بازنشر چنین شایعاتی در راستای تثبیت این انگاره و تحلیل کذایی و ناصحیح است که رهبری از موضع ضعف محکوم به اخذ تأیید طرح مدیریت سوخت شده‌اند!


2ـ مسائل ایران ناشی از اقدامات آمریکایی‌ها علیه ایران است
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: ادعای «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر حمایت از مردم ایران سبب تعجب مقامات روسیه شده است. سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت‌: «این اظهارات ما را بهت‌زده کرد؛ زیرا بیشتر چیزهایی که باعث بروز نارضایتی و سایر مسائل در ایران شده‌اند، در واقع ناشی از اقداماتی هستند که خود آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.» وی تصمیم دولت ایران برای افزایش قیمت سوخت را ناشی از «تحریم‌های سنگین و غیرقانونی آمریکا» خواند و افزود: «وقتی آنها تصمیم گرفتند، سیاست تحریم و فشار را علیه ایران اجرا کنند، هدف‌شان همین بود. واشنگتن از یک طرف می‌گوید از خواسته‌های مردم ایران حمایت می‌کند، اما از طرف دیگر هر کاری که ممکن باشد، انجام می‌دهد تا مردم این کشور را دچار رنج کند.»


3ـ کتمان موضوع از سوی مسئولان برای مردم غیر قابل قبول بود
«محمدحسین صفارهرندی» درباره تجربه اجرای طرح مدیریت سوخت در گذشته گفت: آن زمان قبل از اجرای طرح کلیت قضیه را همه می‌دانستند و از مدت‌ها قبل منتظر اجرای چنین تصمیمی بودند. وی افزود: به نظرم آن چیزی که بیشتر از هر اتفاق دیگری برای مردم و بعضاً برای دست‌اندرکاران غیرقابل قبول جلوه کرد، کتمان ‌کردن موضوع از سوی مسئولان دولتی و اجرایی بود و این کتمان ‌کردن مدام صورت می‌گرفت؛ در حالی که توقع این بود بدون افشای زمان دقیق اجرای طرح، اصل ماجرا برای مردم توضیح داده شود. صفارهرندی ادامه داد: همان‌طور که اعلام شده واریز مبالغی به حساب مردم آغاز شده است، بهتر بود این مبالغ قبل از اجرای طرح به حساب خانوارها واریز می‌شد که اگر چنین بود می‌توانست در ترقیق این رنج مؤثر واقع شود.


4ـ تک‌تک اغتشاشگران شناسایی خواهند شد
«دریابان علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه منافقین، اوباش، سلطنت‌طلب‌ها و اراذل هرگز نمی‌توانند در اراده ملت ایران در رسیدن به هدف خود خللی ایجاد کنند، افزود: دشمنان قصد سوءاستفاده از اعتراض ملت ایران در خصوص مسائل معیشتی را داشتند که با هوشیاری ملت با شکست مواجه شدند. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: نباید اجازه داد اعتراض مردم به آشوبگری تبدیل شود و هوشیاری ملت به همه نشان داد، صف آشوبگران از معترضان جداست. وی از برخورد قاطع با اغتشاشگران در سراسر کشور خبر داد و افزود: تک‌تک اغتشاشگران در هرجای ایران که باشند، شناسایی شده و به سزای عمل خود خواهند رسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات