صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۹۸۳۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 1 بهمن

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ که دولت تقدیم مجلس کرده است، مجموع مالیات بر فروش سیگار معادل ۸۰۸ میلیارد و ۷۱۲ میلیون تومان پیش‌بینی شده است. این در حالی است که در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ این رقم ۶۳۱ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که حاکی از افزایش حدود ۲۸ درصدی این مالیات است. همچنین در بودجه سال آینده، مالیات بر مصرف سیگار معادل ۲۰۰۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به رقم ۱۵۰۰ میلیاردی در قانون بودجه سال جاری حدود 33/4 درصد افزایش داشته است.
وزیر اقتصاد گفت: «تجارت خارجی ایران با تمامی محدودیت‌ها در ده ماه امسال نسبت به مدت مشابه خود ۳ درصد تغییر داشته و صادرات و واردات غیر نفتی از نظر وزنی ۲۰ درصد رشد و از نظر ارزشی ۳ درصد منفی است.» فرهاد دژپسند افزود: «ارزش منفی به این دلیل است که صادرکنندگان اعتقاد داشتند ارزشی که برای کالا‌های صادراتی تعیین شده است، بالاست که با در نظر گرفتن صحبت‌های آنان قیمت پایه نسبت به سال گذشته را ۳۰ درصد کاهش دادیم.»
«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «هر روز تعدادی از نمایندگانی که صلاحیت آنان تأیید نشده با اعضای شورای نگهبان ملاقات می‌کنند. مدارک و دلایل برای آنان تبیین شده و توضیحات آنها استماع می‌گردد. اگرچه دفاع رئیس مجلس از همکاران قابل درک است، لیکن مناسب بود نمایندگان نیز مستندات را به رئیس مجلس ارائه می‌کردند.»
میانگین قیمت مسکن شهر تهران در آذر ماه ۱۳۹۸ بر اساس اعلام بانک مرکزی به ۱۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل 8/5 درصد و ماه مشابه سال قبل 41/6 درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد معاملات مسکن شهر تهران در آذر ماه ۹۵۳۷ فقره بوده است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۳۵ درصد و ۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.
«رضا رحمانی» وزیر صمت در نشست با تولیدکنندگان صنعت پوشاک، با اشاره به این که رشد این صنعت نشان از رونق تولید پوشاک در کشور دارد با بیان اینکه قاچاق پوشاک در سال‌های گذشته رقمی معادل دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است، افزود: «هم‌اکنون این رقم به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است که البته ما در مورد مبارزه با قاچاق بسیار جدی هستیم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات