صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۸۶۴۳

اخبار کوتاه شنبه 9 آذر

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «کشور‌هایی مانند انگلیس، ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی عناصر، ابزار و امکاناتی در اختیار دارند که از آن علیه منافع و امنیت ملی ما به کار گرفته و استفاده می‌کنند و ما بر اساس وظایفی که داشتیم شکایتی را علیه این رسانه‌ها تنظیم و اعلام کردیم که آنها از رسالت اصلی خودشان که اطلاع‌رسانی آزاد و شفاف است، دور شده و در حال آموزش تخریب، اغتشاش و اقدامات ضد امنیتی در کشور ما هستند.» در شرایطی که روشن است چنین بیانیه‌ها و شکایت‌هایی به جایی نمی‌رسد، آیا واقعا نیاز به تحرک جدیدی در دستگاه دیپلماسی برای مقابله با تحرکات دشمنان وجود ندارد؟!

روزنامه «جروزالم‌پست» گزارش داده است، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اعتراف به اینکه توسعه نظامی ایران می‌تواند این رژیم را فلج کند، مدعی شده است اکنون فرصت مهار ایران و حتی وادار کردن این کشور به خروج از سوریه وجود دارد. او گفته است: «اگر امروز اقدام نکنیم و از این فرصت بهره نگیریم، در آینده مخاطرات بیشتر خواهد شد و آنها به دلیل توسعه توانمندی‌های نظامی‌شان ما را فلج خواهند کرد.» بنت همچنین گفته است: «اقدامات تهاجمی بیشتر در کنار افزایش فشارهای اقتصادی و سیاسی عواملی هستند که می‌توانند ایران را به خروج از سوریه وادار کنند.»

«عطاءالله مهاجرانی» در واکنش به سفر غیر منتظره رئیس‌جمهور آمریکا به افغانستان، ترامپ را با تبهکار مشهور آمریکایی مقایسه کرد! وزیردولت اصلاحات در حساب توئیتری خود نوشت: «داستان غریبی است! رئیس‌جمهور آمریکا شبانه با چراغ‌های خاموش هواپیما، با بی‌خبری خبرنگاران همراه، با ضبط موبایل‌های خبرنگاران حاضر در پایگاه نظامی بگرام، بدون اطلاع دولت افغانستان وارد افغانستان می‌شود. انگار سفر پدر خوانده یا آل‌کاپون! بعد هم می‌گوید: با طالبان به توافق می‌رسیم!»

«مهرزاد بروجردی» استاد علوم سیاسی دانشگاه «سیراکیوز» در نیویورک در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی» گفته است: «اپوزیسیون توانایی فلج کردن اقتصاد را آن جور که آقای خمینی در زمان انقلاب شاه انجام داد، ندارد. نمی‌توان جمهوری اسلامی را دچار فلج اقتصادی کرد؛ مخالفین چیزی در چنته ندارند.»

«مجتبی واحدی» مشاور مهدی کروبی ضمن توهین بی‌شرمانه به حضرت امام خمینی(ره)، مدعی شد: «سخن گفتن از دین در ایران باید ممنوع و جنایت علیه بشریت تلقی شود و باید با کسانی که از دین سخن می‌گویند به عنوان «جانی و جنایتکار» برخورد شود»!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات