صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۸۷۳۲

حرف روز/ دوگانه‌سازی معیشت‌ـ امنیت!

بررسی حوادث اخیر در عراق، لبنان و به تبع آن ایران نشان می‌دهد، آمریکا با یک طراحی جدید سعی در دخالت در منطقه دارد؛ طرحی که می‌توان گفت شبیه انقلاب‌های رنگی است[...]

یادداشت: بررسی حوادث اخیر در عراق، لبنان و به تبع آن ایران نشان می‌دهد، آمریکا با یک طراحی جدید سعی در دخالت در منطقه دارد؛ طرحی که می‌توان گفت شبیه انقلاب‌های رنگی است. اگرچه همه توطئه‌های دشمن در جمهوری اسلامی ایران با وجود مؤلفه‌هایی، همچون رهبری و مردم در نطفه خفه شده است؛ اما مدل فتنه‌انگیزی آمریکا به گونه‌ای است که آنها دیگر به حضور مستقیم نظامی برای تغییر یک حکومت اقدام نمی‌کنندـ به دلایلی همچون ناتوانی و ضعف قدرت آمریکا و عدم کشش افکار عمومی آمریکاـ بلکه ایالات متحده به دنبال یارگیری در داخل کشورهای هدف است تا با هزینه کمتر بتواند حکومت مد نظر خود را تغییر دهد. در عراق و لبنان هم مدل رفتاری آمریکا این گونه است. داعش در عراق مهم‌ترین بازوی آمریکا بود؛ از این رو همه تلاش آمریکا پس از به انحراف کشاندن اعتراضات مردمی در عراق، ایجاد دوباره گروه تروریستی داعش است. هدفی که باید به شدت نسبت به آن حساس بود. انتشار اخباری مربوط به حمله داعش در استان دیالی عراق زنگ خطری است که عراق و به تبع آن منطقه را تهدید می‌کند. ایجاد آشوب در کشورمان به دست اشرار و رفتاری که اغتشاشگران از خود نشان دادند، ناشی از چراغ سبز آمریکا به آنها بود تا کشورمان را دچار ناآرامی‌های گسترده‌ بکنند. البته با ورود حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور مردم توطئه آمریکا نقش بر آب شد.
حمایت برخی از سران فتنه 88 از آشوبگران هم در راستای برنامه‌های آمریکاست که هدف آنها ایجاد نوعی آنارشیسم در داخل کشورمان است. به اعتراف غرب، نه تنها تحریم، بلکه تهدید نظامی آمریکا علیه ایران هیچ وقت نخواهد توانست رفتار ایران را نسبت به آمریکا تعدیل کند، از این رو داعشی‌های داخلی مورد توجه آمریکا هستند. نکته بعدی و مهم این است که با توجه به وضعیت اقتصادی کشورـ که ناشی از بی‌مدیریتی مسئولان دولتی است‌ـ غرب به دلیل ایجاد دوگانه‌سازی امنیت‌ـ معیشت، سیاست هویج و چماق را نسبت به جمهوری اسلامی ایران در پیش خواهد گرفت. به این صورت غرب با وعده‌های دروغین اقتصادی، خود را منجی اقتصاد ایران معرفی خواهد کرد تا دوباره بتواند ایران را مشغول خود کند و اجازه ندهد نگاه به داخل برای حل مشکلات شکل بگیرد و در چنین شرایطی فضای اغتشاش و آشوب را در کشور ادامه دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات