صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۸۸۱۵

اخبار کوتاه شنبه 16 آذر

«کونگ فو» نماینده چین در کمیسیون مشترک برجام با تأکید بر اینکه «بردن مسئله هسته‌ای ایران به شورای امنیت شاید غیر از آمریکا به نفع هیچ کسی نباشد.» گفت: چین با کلید زدن مکانیسم حل و فصل اختلاف (یا فعال کردن مکانیسم ماشه) مخالف است. «فو سونج» مدیر کل سیاسی وزارت خارجه چین نیز در این باره اظهار داشت: پکن تمایلی به فعال کردن سازوکار حل اختلاف ندارد. وی همچنین خاطرنشان کرد: تمامی شرکت‌کنندگان در این نشست اشتراک‌نظر داشته‌اند که آمریکا مقصر بحران‌ ایجاد شده بر سر برجام است.
«بهزاد نبوی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره پابرجا ماندن ائتلاف اصلاحات و روحانی گفت: امروز هرچه جبهه اعتدالیون را گسترده‌تر کنیم، به سود اصلاح‌طلبان است. اصلاح‌طلبان از هم‌جهتی آقایان ناطق، علی مطهری و... در خیلی از زمینه‌ها سود می‌برند، نه اینکه زیان کنند. این فعال اصلاح‌طلب یادآور شد: مواضع آقای روحانی در خیلی از زمینه‌ها به اصلاح‌طلبان نزدیک است و باید از این نزدیکی استقبال کرد و نگریخت.
«حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه در جمع قضات اصفهان اظهار داشت: از سراسر کشور آماری در مورد کسانی که از یک ساعت تا دو روز در زندان بوده‌اند گرفتم؛ پرسیدم چرا یک ساعت زندان؟ عنوان شد: قرار صادر کردم تا برود و وثیقه بیاورد. چرا باید برای یک ساعت فرد به زندان برود؟ همان جایی که قرار را صادر می‌کنید، فرد را نگه دارید تا سند یا کفالتش را بیاورد.
به گزارش «فایننشال‌تایمز» بر اساس جزئیاتی که از سوی یکی از هیئت‌های شرکت‌کننده در اجلاس اوپک فاش شده است، از مجموع 500 هزار بشکه‌ای که قرار است مازاد بر 1/2 میلیون بشکه توافق قبلی از عرضه نفت به بازار کاسته شود، 372 هزار بشکه توسط اوپکی‌ها و 131 هزار بشکه دیگر توسط متحدان اوپک صورت می‌گیرد.
آمارهای رسمی نشان می‌دهد، در دو ماه مهر و آبان ماه سال جاری 22 قلم کالای اساسی به ارزش 1/9 میلیارد دلار به کشور وارد شده است. از این رقم 43 میلیون و600 هزار دلار برنج و 103 میلیون و 289 هزار دلار نیز لاستیک بوده است.
«حمید زادبوم» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ایران سهم 25 درصدی از بازار واردات عراق دارد؛ به گونه‌ای که از 40 میلیارد دلار واردات به این کشور 10 میلیارد دلار مربوط به واردات کالاهای ایرانی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات