صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۸۸۹۰

کاتز:اسرائیل و عربستان سعودی همکاری نزدیکی دارند

اگر ایران از هر خط قرمزی عبور کند، یک جبهه متحد و مستحکم را در برابر خود خواهد دید که شامل آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است که صد‌ها موشک را به سمت تهران شلیک می‌کنند.
کاتز:اسرائیل و عربستان سعودی همکاری نزدیکی دارند
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، اسرائیل کاتز (از حزب لیکود) در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی Corriere della Sera گفته: حمله اسرائیل به ایران، امری محتمل است که در حال بحث و بررسی است.
کاتز گفته: ما هرگز به ایرانیان اجازه نخواهیم داد، سلاح هسته‌ای به دست آورند و اگر در شرایطی قرار بگیریم که هیچ گزینه دیگری نباشد، با نیروی نظامی پاسخ خواهیم داد.
وزیر امور خارجه اسرائیل، به شکلی جالب توجه و با تهدید علنی به موشک باران ایران، و آوردن نام عربستان و امارات متحده عربی گفته، ایران باید از عواقب کلیه فعالیت‌های خود آگاه باشد.
وی بیان کرده: اگر ایران از هر خط قرمزی عبور کند، یک جبهه متحد و مستحکم را در برابر خود خواهد دید که شامل آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است که صد‌ها موشک را به سمت تهران شلیک می‌کنند.
کاتز فاش کرده که اسرائیل و عربستان سعودی همکاری نزدیکی دارند، اما ترجیح داده که در این باره توضیح ندهند. وی تایید کرده: ما با عربستان سعودی منافع مشترکى داریم.
وزیر امور خارجه اسرائیل گفته: تهدید ایران تنها علیه اسرائیل یا عربستان سعودی نیست. نه تنها آلمان، فرانسه و انگلیس به دبیر کل سازمان ملل شکایت کرده اند که ایران در حال نقض توافق هسته‌ای است، بلکه یک جبهه بسیار گسترده علیه تهدیدات تهران وجود دارد. "
همچنین کاتز درباره احتمال مذاکره میان اسرائیل و سوریه پاسخ داده: تا زمانی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه اجازه دهد تا ایرانیان از خاک این کشور برای حمله به اسرائیل و سایر کشور‌ها استفاده کنند، نمی‌توان مذاکره با وی داشت.
تهدید علنی و مستقیم وزیر امور خارجه اسرائیل به حمله به خاک ایران و موشک باران ایران در حالی است که اخیرا اسرائیل اقدام به یک آزمایش موشکی بالستیک کرده که گفته میشود، یک آزمایش هسته‌ای بوده است.
این آزمایش از پایگاه نظامی «بلماحیم» در سواحل دریای مدیترانه و با نظارت وزارت دفاع این رژیم آزمایش و اعلام شده که این شلیک با موفقیت انجام شده است.
از سوی دیگر، پایگاه عبری زبان «روترنت» اعلام کرد در این آزمایش، یک موشک بالستیک زمین به زمین از نوع "یریحو ۴" است که با پیشرانه سوخت جامد انجام گرفته است.
این آزمایش موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در حالی است که اسرائیل همواره به آزمایش‌های موشکی ایران اعتراض کرده و خواستار اعمال تحریم علیه تهران است، اقدامی که هیچ‌گونه مغایرتی با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد برجام ندارد.
آنچه مشخص است، این که طی ماه‌های اخیر و بعد از شدت گرفتن حملات اسرائیل به خاک سوریه و عراق به بهانه مقابله با نفوذ نظامی ایران، اکنون به تدریج اسرائیل در پی آماده سازی مقدمات برای احتمال درگیری مستقیم با ایران است. طی یک ماه گذشته رسانه‌های اسرائیلی بار‌ها در مورد احتمال حمله ایران به اسرائیل مطالبی منتشر کرده بودند که به نظر بخش اول سناریوی جدید اسرائیل برای ایجاد هراس نسبت به ایران و توجیه حق دفاع در برابر حملات ایران بوده است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات