صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۸۹۸۷
نگاهی به واکنش‌ها به آزمایش موشک هسته‌ای رژیم صهیونیستی

آزمون غرب

پایگاه بصیرت / سیامک باقری

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، موشکی با قابلیت حمل کلاهک‌ هسته‌ای را با نظارت وزارت دفاع این رژیم آزمایش کرد؛ اما این اقدام که محکی برای ادعای غرب به منظور حفظ و ثبات منطقه است، نه تنها از سوی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها مغایر با موازین بین‌المللی نبود، بلکه حتی ابراز تأسف و نگرانی از آن نیز مطرح نشد؛ در حالی که در روزهای اخیر سه کشور اروپایی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ارسال کردند که در آن تنها به استناد اخبار غیر معتبر رسانه‌ای، برنامه‌های موشکی ایران را مغایر با قطعنامه 2231 دانسته و خواستار طرح موضوع در شورای امنیت سازمان ملل و اتخاذ تدابیر ویژه علیه ایران شدند. متعاقباً کاخ سفید و رژیم صهیونیستی نیز با ابراز خرسندی از اقدام اروپا اعلام کردند ایران باید با فشارهای بیشتر همه فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک خود را متوقف کند. چندی قبل نیز برخی کشورها از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته بودند از پایگاه اتمی این رژیم بازدید کند؛ اما کشورهای غربی با آن مخالفت کردند. کمی قبل‌تر نیز با قطعنامه‌ای که در مجمع عمومی سازمان ملل درباره خشونت ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شده بود، با مخالفت غربی‌ها منتفی شد و آمریکا و غربی‌ها قطعنامه اشغال‌گری جولان سوریه را وتو کردند. به طور کلی از زمان جعل این رژیم در غرب آسیا تاکنون، هیچ قطعنامه‌ای در شورای امنیت علیه این رژیم نبوده که آمریکا یا دو کشور فرانسه و انگیس آن را وتو نکرده باشند. اروپا و آمریکا درباره برخی کشورهای هم پیمان مانند عربستان سعودی نیز با کمی تفاوت چنین برخوردی داشته‌اند.

استانداردهای دوگانه غرب که به ویژه در قبال رژیم صهیونیستی ریشه در بنیاد گفتمانی لیبرالیستی و کاپیتالیستی غرب دارد. براساس این گفتمان، هر قدرتی که در جهان، از جمله در منطقه هارت لندی مانند غرب آسیا که مهد اسلام است، ظهور کند غرب برای مقابله با آن از هیچ قانون نوشته و نانوشته‌ای تبعیت نمی‌کند.

از زمان جعل رژیم صهیونیستی تاکنون برنامه هدفمند کشورهای غربی، تبدیل این رژیم به قدرت برتر منطقه‌ای برای تضمین اهداف استعماری فرانوین خود در این منطقه حیاتی است. در همین راستا، هسته‌ای شدن این رژیم از دهه 1950 در دستور کار کشورهای غربی قرار گرفت. در این میان، فرانسه و آمریکا کمک های لازم را برای تجهیزات هسته‌ای این رژیم انجام دادند؛ به گونه‌ای که اکنون گفته می‌شود دارایی‌های آنها تا مرز 200 کلاهک هسته‌ای رسیده است. به اعتراف کنگره آمریکا، سالانه میلیاردها دلار به این رژیم کمک می‌شود. با وجود علنی بودن آزمایش موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای اخیر این رژیم و عدم موضع‌گیری اروپا و آمریکا و کشورهای همسو با آنها ضمن اینکه نشان‌دهنده دروغگویی آشکار غربی‌ها درباره حفظ ثبات منطقه غرب آسیا و اعمال هنجارها و قواعد بین‌المللی در جهان است.

روی دیگر رفتارهای متناقض غربی‌ها، به دشمنی پنهان و آشکار اروپا و آمریکا به اسلام و ایران اسلامی برمی‌گردد. هر چیزی که اسلام را در منطقه گسترش دهد، نفوذ آن را عمق ببخشد و جمهوری اسلامی ایران را به قدرتی برتر در ابعاد سخت‌افزار و نرم‌افزار تبدیل کند، این کشورها با آن مخالفند و با همه منابع خود مانع آن خواهند شد. به بیان دیگر، مخالفت غربی‌ها با برنامه موشکی ایران که هیچ نوع تخطی از موازین بین‌المللی نکرده است، از یک‌سو و موافقت آزمایش موشکی رژیم صهیونیستی که به اعتراف همه قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد از سوی دیگر، به موازنه قدرت در منطقه و جلوگیری از چرخش قدرت به نفع محور مقاومت  برمی‌گردد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات