صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۰۱۵

اخبار کوتاه دوشنبه 25 آذر

«خالدبن‌محمد العطیه» وزیر دفاع قطر با بیان اینکه گفت‌وگو با ایران تنها راه ترسیم چارچوب قانونی برای تحقق ثبات منطقه است، گفت: از کشورهای همسایه می‌خواهیم با ایران مذاکره کنند. وی درباره نقش این کشور در منطقه به‌ویژه درباره ایران گفت: کشورش از دیرباز دیپلماسی گفت‌وگو و ارتباط با همسایگان را در پیش گرفته است. العطیه اظهار داشت: موضع ما از ابتدای بحران شورای همکاری خلیج‌فارس تغییر نکرده است و ما خواستار دخالت نکردن در امور داخلی قطر و حفظ حاکمیت و استقلال آن هستیم.

بررسی آمارهای «یورواستات» نشان می‌دهد، در 9 ماهه نخست سال 2019 ارزش صادرات ایران به اتحادیه اروپا به نیم میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در 9 ماهه نخست سال 2018 ارزش صادرات ایران به اتحادیه اروپا 8/6 میلیارد دلار گزارش شده بود. مقایسه ارزش صادرات در 9 ماهه نخست سال 2019 با مدت مشابه سال 2018 بیان‌کننده آن است که ارزش صادرات ایران به اتحادیه اروپا 94 درصد کاهش یافته است.

نخست‌وزیر مالزی با انتقاد از اعمال تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران، گفت: این نوع تحریم‌ها بدتر از دیکتاتوری داخلی است و به نوعی دیکتاتوری بین‌الملل به حساب می‌آید. «ماهاتیر محمد» افزود: مالزی بازار بزرگی را بعد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران از دست داد، ما به اعمال تحریم‌ها برای وادار کردن کشورها به پذیرش ایدئولوژی‌های خاص و تغییر دولت‌ها اعتقاد نداریم.

به تازگی ارتش روسیه گزارشی جامع درباره قاچاق نفت سوریه از سوی ایالات متحده آمریکا با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های اطلاعاتی منتشر کرده که نشان می‌داد پیمانکاران و شرکت‌های مرتبط با CIA و وزارت دفاع آمریکا در حال قاچاق نفت سوریه با همکاری کردها هستند. بنا بر این گزارش، آمریکایی‌ها ماهیانه 30 میلیون دلار از محل این فعالیت پول به دست می‌آورند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه با دوگانه‌سوزشدن 1/4 میلیون خودرو عمومی روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی می‌شود، گفت:‌ با در نظر گرفتن قیمت ۵۰ سنت برای هر لیتر بنزین این صرفه‌جویی به معنای درآمد سالانه 1/8 میلیارد دلاری خواهد بود.

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات