اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۴۲۶۶۶

چرا اقتصاد آلمان از وضع محدودیت‌های تجاری علیه ایران بیشتر ضرر می‌کند؟

اداره آمار اروپا (یورو استات) کل مبادلات تجاری ایران و 27 عضو اتحادیه اروپا در 10ماهه سال جاری میلادی را چهار میلیارد و 328 میلیون یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا اکتبر 2022 با رشد 24درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در 10ماهه سال 2021 کل مبادلات دو طرف سه میلیارد و 479 میلیون یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، صادرات اتحادیه اروپا به ایران در 10 ماه ابتدایی 2022 با رشد 25درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از 2 میلیارد و 753 میلیون یورو در ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال گذشته به سه میلیارد و 444 میلیون یورو در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا اکتبر امسال نیز رشد قابل توجه 22درصدی داشته و به 884 میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در مدت مشابه سال قبل 726 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

* بهره 1میلیارد و 130میلیون یورویی تجارت آلمان از مبادلات با ایران

آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران میان اعضای اتحادیه اروپا در 10ماهه نخست سال جاری میلادی بوده است. مبادلات دو کشور در این مدت با رشد 15درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک‌میلیارد و 600‌میلیون یورو رسیده است.

آلمان در 10ماهه امسال یک‌میلیارد و 365میلیون یورو کالا به ایران صادر و فقط 235میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است.

تراز تجاری دو کشور در این مدت به‌میزان یک‌میلیارد و 130میلیون یورو به‌نفع آلمان بوده است که بر این اساس، تصمیمات اخیر برلین برای ایجاد محدودیت‌هایی در روابط تجاری با ایران بیشتر از این که به ایران ضرر بزند، به‌زیان اقتصاد این کشور تمام خواهد شد.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات