صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۶۷

آشتی قطعه‌سازان با خودروسازان

وی همچنین گفت: در شرایط فعلی ما اقداماتی را انجام دادیم که تولیدمان به حجم بالایی افزایش و سامان یافته است و قطعه سازان با خودروسازان آشتی کرده‌اند.
رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست علنی امروز سه‌شنبه (3 دی 98) مجلس شورای اسلامی در جریان سؤال امیر خجسته نماینده مردم همدان  در مجلس درباره علت عدم توجه به قیمت‌های کاذب خودرو در بازار اظهار داشت: صنت خودرو از جمله صنعت‌های بسیار مهمی است که آثار و تبعات زیادی در بازار دارد. 
وی افزود:‌ما در حوزه صنعت خودرو اقدامات گسترده‌ای انجام دادیم. با توجه به اینکه صنعت خودرو در کل کشور بسیار گسترده است بیش از 600 هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند. 
 وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد:‌زمانی که ما وزارت صمت را تحویل گرفتیم تولید در شرف تعطیلی بود و تولید خودرو یک سوم تولید امروز بود و اکثر تولیدات ناقص بود.
رحمانی گفت:‌در سال گذشته بدهی خودروسازان و به ویژه دو شرکت بزرگ و اصلی بسیار بالا بود و همچنین تولید در حداقل شرایط و وضعیت و بدهی در حداکثر شرایط بود.
وی با اشاره به بدهی 20 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان خاطرنشان کرد: زمانی که ما وزارت صمت را تحویل گرفتیم حدود یک میلیون دستگاه زمانی پیش فروش شده بود آن هم در شرایطی که 24 هزار میلیارد تومان از بابت پیش فروش خودرو از مردم گرفته بودند. یعنی تولید تعطیل بود و بدهی به حداکثر وضعیت خود قرار داشت. در چنین وضعیتی یک میلیون نفر خریدار بودند آن هم مردم عادی که با فروش اموال خود برای خرید خودرو ثبت نام کرده بودند.
 وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: صنعتی با این اهمیت و گستردگی عظیم را با شرایط نامناسبی تحویل گرفتیم. لذا وظیفه ما این بود که این صنعت را از وضعیت بحرانی خارج کرده و در شرایط عادی آن را درمان کنیم. 
رحمانی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه فروش خودرو خاطرنشان کرد: ما برنامه اصلاحی و ساماندهی صنعت خودرو را ارائه کردیم و ماحصل، این شد که در حال حاضر روزانه تولیدمان به 4 هزار دستگاه خودرو افزایش یافته است. 
وی همچنین گفت: در شرایط فعلی ما اقداماتی را انجام دادیم که تولیدمان به حجم بالایی افزایش و سامان یافته است و قطعه سازان با خودروسازان آشتی کرده‌اند.
وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دوم پاسخ به سؤال خجسته اظهار داشت: کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به موضوع خودرو ورود کرده و چند جلسه در این خصوص با ما داشت. همچنین از صنعت خودرو بازدید کردند و خوشحالیم که به صورت میدانی مسائل را دیدند.
وی افزود: به غیر از حجم بالای بدهی‌های خودروسازان و پایین بودن تولید در این بخش یکی از مسائل مهم برای اینکه کیفیت این صنعت حل شود مرتفع کردن بحث یک میلیون خریدار است چرا که امروز ما تحت تاثیر یک میلیون خریدار هستیم.
رحمانی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه ما همزمان ساخت داخل و سرمایه‌گذاری خارجی را جدی گرفته‌ایم گفت:‌اگر بخواهیم حجم مشکلات این حوزه را کاهش دهیم باید توجه به سرمایه‌گذاری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم که باید بگوییم طی 10 سال گذشته سرمایه‌گذاری اساسی در این صنعت نشده و عموما این موارد روزمرگی بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات