صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۸۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 4 دی

«علی اصلانی» عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار، همکاری وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی برای خانه‌دار شدن کارگران را اقدامی مثبت ارزیابی کرد، اما برخی از شرایط مطرح در تفاهم‌نامه را متناسب با شرایط کارگران ندانست و گفت: یکی از پیش‌شرط‌هایی که گذاشته شده، این است که کسانی می‌توانند در طرح نام‌نویسی کنند که بتوانند ماهی دو میلیون تومان قسط بدهند؛ این در حالی است که سال گذشته شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تصویب کرد.
«عطاءالله هاشمی» رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ایران در واکنش به درخواست دولت از تولیدکنندگان برای تحویل گندم، گفت: ما اعلام کرده بودیم براساس قیمت توافقی باید این خرید برای هر کیلوگرم با قیمت حداقل 2/500 تومان انجام شود؛ این نرخ از قیمتی که قرار است دولت برای واردات هرکیلوگرم گندم صرف کند، خیلی کمتر است. وی تصریح کرد: اگر قرار بود کشاورزان گندم خود را کیلویی ۱۷۰۰ تومان به دولت بفروشند که همان پنج ماه قبل این کار را می‌کردند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراسم امضای موافقت‌نامه تأمین مالی طرح تولید کاغذ در استان خوزستان گفت: با سرمایه‌گذاری ۴۶۷ میلیون دلاری و اجرای این پروژه، ضمن جلوگیری از خروج سالیانه 285 میلیون دلار ارز، از قطع شدن 6 میلیون اصله درخت تنومند در سال جلوگیری می‌شود؛ چراکه این مجموعه از تکنولوژی نوین دوستدار محیط زیست بهره می‌برد و با راه‌اندازی آن دانش فنی کشور درحوزه کاغذسازی توسعه خواهد یافت.
یک منبع آگاه گفته است: «منبع خبر خبرگزاری رویترز پیرامون آمار کشته‌شدگان اغتشاشات آبان، مریم رجوی سرکرده منافقین بوده است. از آنجایی که اعلام این آمار پیشتر از سوی رجوی با استقبال رسانه‌ای روبه‌رو نشد، تصمیم گرفته شده این آمار، از سوی یک رسانه شناخته شده و معتبرتر، مانند رویترز منتشر شود. رویترز در گزارشی سراسر کذب مدعی کشته‌شدن ۱۵۰۰ نفر در اغتشاشات اخیر شده بود.»
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کاهش خودروهای کف پارکینگ گفت: نزدیک به سیصد هزار خودرو کف پارکینگ داشته‌ایم که با قطعات ساخت داخل یا در مواردی قطعات وارداتی این رقم را اکنون به زیر ده هزار خودرو رسانده‌ایم.
«پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان 100 مدرسه ساخته است؛ همچنین در حال احداث چند بیمارستان در شهرهای آبادان، اهواز، دزفول، مراغه‌تپه و غیره هستیم که پس از تکمیل تحویل دولت می‌دهیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات