صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۷۱

از تحرکات دیپلماتیک تا شوریدن علیه قانون

1ـ ایالات متحده دیگر یک هژمون جهانی نیست
یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به تحرکات دیپلماتیک ایران در جهان و همچنین رزمایش مشترک دریایی کشورمان با روسیه و چین، از قصد تهران برای نشان دادن ناکارآمدی کارزار فشار حداکثری و اتمام هژمونی جهانی آمریکا خبر داده است. روزنامه «جروزالم‌پُست» در گزارشی تحلیلی درباره چرایی برگزاری این رزمایش در آب‌های شمالی اقیانوس هند و دریای عمان نوشت: «پیغام نمادین تهران این است که ایالات متحده دیگر یک هژمون جهانی نیست.» جروزالم‌پُست با اشاره به سفرهای مقامات ایرانی از رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور به کشورهای خارجی، نوشت: «ایران در حال تشدید کردن تحرکات دیپلماتیک خود در قبال ترکیه، مالزی، ژاپن، عمان و دیگر نقاط جهان است و نشان می‌دهد به رغم فشار تحریم‌های آمریکا، این کشور همزمان با کاهش پایبندی خود به توافق هسته‌ای و فشار حداکثری روابط بین‌المللی خود را افزایش می‌دهد.»


2ـ ایران در بیوتکنولوژی قدرت اول منطقه است
«مرتضی ضرابی» مدیرعامل بانک خون بند ناف کشور از تقاضای کشورهای اروپایی برای خرید پرده جنینی از ایران و مذاکره آنها با پژوهشگاه رویان خبر داده است. به گفته وی از سه یا چهار کشور اروپایی برای این محصول درخواست داریم؛ همچنین چند کشور آسیایی درخواست خرید محصولات خونی، خون بند ناف و سلول‌های بنیادی بافت بند ناف از ایران را دارند. گفتنی است، در حال حاضر در بیوتکنولوژی قدرت اول منطقه هستیم و ۵٠ درصد صادرات دانش‌بنیان کشور در عرصه بیوتکنولوژی اتفاق می‌افتد و ارزش تولیدات حوزه بیوتکنولوژی در عرصه دارو 1/2 میلیارد دلار است. از سال 1397، برنامه ویژه‌ای برای مقابله با تحریم‌ها در دستور کار قرار گرفته و ٢٧ داروی بیولوژیک، ۵۰ داروی شیمیایی، ۵۷ ماده اولیه و ۳۵ رقم محصول دارویی در شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده که به ۵۷۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارز منجر شده است.


3ـ سران فتنه با ادعای تقلب در انتخابات علیه قانون شوریدند
«عبدالحمید نقره‌کار» عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت و باجناق میرحسین موسوی با اشاره به بیانیه اخیر میرحسین‌موسوی درباره حوادث آبان‌ماه و تشبیه نظام جمهوری اسلامی به رژیم پهلوی، اظهار داشت: من خیلی از این بیاینه تعجب کردم. من تصور می‌کردم این آقایان که با ادعای تقلب در انتخابات، نظام و قانون را تحقیر کردند و علیه قانون شوریدند، در حال حرکت به سمت عذرخواهی و توبه‌پذیری هستند؛ اما نمی‌دانم چگونه می‌توان انسان را توصیف کرد که تا این حد نزول شخصیتی کند. وی افزود: وقتی دیدم مهندس موسوی این بیانیه‌اش را تکذیب نکرد، متوجه شدم انسان تا چه حد می‌تواند قابلیت سقوط کردن و فریب خوردن داشته باشد. من فکر می‌کردم امثال ایشان به سمت عذرخواهی از ملت، نظام، رهبری و خانواده شهدا بروند؛ اما حقیقتاً احساس می‌کنم دیگر راه بازگشتی ندارند.


4ـ مجمع دو هزار نفره لیست تهران را انتخاب می‌کنند
«پرویز سروری» نماینده سابق مجلس گفت: تلاطم‌های اقتصادی و همچنین عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده که می‌توان با تشکیل یک مجلس انقلابی و کارآمد نقش بسزایی در کاهش مشکلات کشور ایفا کرد. وی افزود: باید بدانیم راه نجات کشور حرکت در مسیر تغییر در چارچوب قانون اساسی است. جمهوری اسلامی تا به حال نشان داده است، بن‌بستی در کشور وجود ندارد و مشکلات قابل حل هستند. سروری افزود: ما در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به یک لیست واحد در بین نیرو‌های انقلاب هستیم و در این زمینه به زودی مجمع دو هزار نفره‌ای با حضور نمایندگان محلات تهران، اقشار و احزاب و اقوام مختلف برگزار خواهد شد تا در فرایندی مشخص و شفاف به سی نفر لیست تهران برسیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات