صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۹۵۵۴

اخبار کوتاه شنبه 21 دی

اتحادیه اروپا در پایان نشست روز جمعه که با حضور مسئول سیاست خارجی این اتحادیه و وزرای خارجه تروئیکای اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) درباره مسائل مرتبط با ایران، برجام و تحولات خاورمیانه برگزار شد، طی بیانیه‌ای ادعا کرد طرف‌های اروپایی توافق جامع هسته‌ای،‌ ایران خود را به حفظ برجام متعهد می‌دانند. در بخشی از بیانیه آمده، توافق هسته‌ای با ایران توافق بسیار مهمی است و ما همچنان به حفظ آن متعهد هستیم. در ادامه بیانیه افزوده شده، منطقه تحمل یک جنگ دیگر را ندارد و ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از خود خویشتن‌داری نشان دهند و برای کاهش تنش‌ها تلاش کنند.

دیوان پادشاهی عمان از درگذشت «قابوس‌بن‌سعید» پادشاه این کشور در ۷۹ سالگی خبر داد. وی هیچ فرزندی ندارد و به صورت علنی جایگزینی را برای خود انتخاب نکرده؛ اما چندی پیش به صورت مخفیانه جانشین خود را در نامه‌ای مهر و موم شده به شورای سلطنتی ارائه کرده است. در همین حال «الجزیره» مدعی شده، «هیثم بن‌طارق آ‌ل‌سعید» به عنوان پادشاه جدید عمان منصوب شده است.

«جو بایدن» رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ در پیام توئیتری نوشت: «اشتباه نکنید، اوضاع با ایران بحرانی است که دونالد ترامپ خود ایجاد کرده است. وی ما را در آستانه جنگی بی‌برنامه و بدون استراتژی قرار داد.» بایدن در ادامه نوشت: «وی (ترامپ) غیر قابل پیش‌بینی‌ترین و بی‌کفایت‌ترین فرمانده کل قوایی است که تاکنون وجود داشته است.»

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توئیترش نوشت: «یک روز غم‌انگیز. نتیجه‌گیری اولیه تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد. عمیق پشیمانیم، پوزش و عرض تسلیت به مردم ما، به خانواده‌های همه قربانیان و سایر ملل تحت تأثیر.»

دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه درباره شرایط رهبر شیعیان این کشور اعلام کرد: اطلاعاتی که از طرف افراد ملاقات‌کننده با شیخ زکزاکی به ما رسیده است، نشان می‌دهد وضعیت سلامتی ایشان رو به وخامت گذاشته است. گفته می‌شود مقامات زندان همچنان از دسترسی پزشکان به شیخ زکزاکی و معاینه ایشان ممانعت می‌کنند.

«كارل بيلدت» وزير خارجه پيشين سوئد به نكته‌اى غير عادى در تحولات سياست خارجى اشاره كرده و گفته است: «از يك‌سو اتحاديه اروپا در تلاش براى حفظ برجام است و از سوى ديگر آمريكا درباره اينستكس تهديد مى‌كند. مجازات و تحريم اروپا براى پيش بردن سياست خود است»!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات