صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۷۷

آنچه رهبری درباره حاج‌قاسم نگفت!

پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / احد کریم‌خانی

رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دراولین سخنرانی عمومی خود پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی در دیدار مردم قم برخی از صفات این شهید بزرگوار را برشمردند.اما رهبر معظم انقلاب در فرمایش‌های خود به یک ویژگی بارز و منحصر به فرد شهید سلیمانی که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان هم در حوزه گفتار و هم در عرصه عمل بود، اشاره‌ای نکردند؛ نه از این جهت که معظم‌له اطلاعی از این مشخصه بارز شهید نداشتند، بلکه بهتر از هر کسی رهبر معظم انقلاب به این ویژگی شهید واقف بودند، اما از آنجا که این موضوع به شخص و جایگاه والای ایشان برمی‌گشت از اشاره مستقیم به آن خودداری فرمودند. آن موضوع اعتقاد قلبی و راسخ حاج‌قاسم به «ولایت فقیه» و مسئله ولایتمداری بالای ایشان بود. آنچه در ذیل می‌آید تنها بخش کوچکی از جملات ارزشمند شهید سلیمانی درباره جایگاه رفیع ولی‌فقیه است:

سرآمد همه روحانیت

«مردم، از من قبول کنید، من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی جز کسی که خدمت می‌کند به اسلام و انقلاب تمایل ندارم. اما این را بدانید؛ والله، علمای شیعه را تماماً و از نزدیک می‌شناسم. الآن ۱۴ سال شغل من همین است. علمای لبنان را می‌شناسم، علمای پاکستان را می‌شناسم، علمای حوزه خلیج‌فارس را می‌شناسم. چه شیعه و چه سنی، والله، اشهد بالله، سرآمد همه این روحانیت، این علما از مراجع ایران و مراجع غیر ایران، این مرد بزرگ تاریخ، یعنی «آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» است. من با خیلی از علمای شیعه مکاتبه و از نزدیک مراوده دارم و می‌شناسم آنها را، ارادت داریم، دنبال تبعیت مردم از آنها هستیم، اما اینجا کجا، آنجا کجا؟ بین ارض و سما فاصله داریم. در حکمت این مرد، در اخلاق این مرد، در دین این مرد، در سیاست‌شناسی این مرد، در اداره حکومت این مرد، دقت کنیم و در بازی‌های سیاسی، مرزهای خودمان را تفکیک کنیم. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند. آن چیزی که مهم است اتصال ما به ولایت است. آنچه که مهم است، حمایت ما از این نظام است.»

شرط دفاع از اسلام

«ویژگی برجسته امام راحل در برابر سایرین، احیای ولایت فقیه به عنوان ضرورت پنهان‌شده در جهان اسلام است. امام خمینی(ره) ضرورت ایجاد حكومت اسلامی را در ولایت فقیه دانسته است و امروز امكان ندارد، كسی بدون دفاع از ولی‌فقیه بتواند از اسلام دفاع كند. دفاع از اسلام با دفاع از ولایت فقیه امكان‌پذیر است.»

مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری

«برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ، یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهم‌ترین محور محاسبه این است.»

حرف آقا حجت شرعی است

«حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای از اولیای الهی است و نزدیک‌ترین صفات را به ائمه اطهار دارند و ما تابع تشخیص ایشان هستیم؛ چون عاقبت به خیری در این است. حرف حضرت آقا بر من حجت شرعی دارد و همین که ایشان از ما راضی‌اند و سر ما را می‌بوسند به همه عالم می‌ارزد.»

شاید به دست همین رابطه قلبی ایشان با رهبر معظم انقلاب و نائب امام زمان(ع) بود که معظم‌له در جریان قرائت نماز میت بر پیکر شهید سلیمانی از سر ارادت قلبی آن عبارت‌های پرمغز را بر زبان جاری فرمودند و از عمق وجود بر سر پیکر مطهر او گریستند. آری این است راز رابطه خالصانه مرید و مولا.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عرفانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
0
سلام علیکم؛ خدمت دوستان دست اندرکار سایت بصیرت صمیمانه عرض خداقوت دارم، مطالبی که در سایت گذاشته می‌شود خیلی بروز و کاربردی و قابل استفاده می‌باشند، خواستم به این وسیله از زحمات عزیزان قدردانی و تشکر نمایم. اجر شما با حضرت زهر سلام‌الله علیها و امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات