صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۹۵

حرف روز/ نخ تسبیح قوی شدن

راهی که رفته‌ایم درست بود. قدرت نظامی ایران با در هم شکستن ابهت پوشالی آمریکا در عین‌الاسد، نشان داد مسیر انقلاب اسلامی مسیری درست و بدون خطا بوده است و به قدرت برتر منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم[...]

یادداشت: راهی که رفته‌ایم درست بود. قدرت نظامی ایران با در هم شکستن ابهت پوشالی آمریکا در عین‌الاسد، نشان داد مسیر انقلاب اسلامی مسیری درست و بدون خطا بوده است و به قدرت برتر منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم. این راه روشن اقتدار نظامی فقط با توصیه‌های ولی امر مسلمین محقق شده است و اگر تأکیدات ایشان و تبعیت و اطاعت امر فرماندهان نبود، شاید در وضعیت نظامی نیز دست کمی از اقتصاد نداشتیم. شهید تهرانی مقدم در خاطره‌ای نقل می‌کنند: «موشكی را طراحی کرده بودیم كه بسیار دستاورد مهمی محسوب می‌شد؛ ‌همراه با یکی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح خدمت مقام معظم رهبری رفتیم و این موشک را معرفی كرده و سیستم آن را برای ایشان توضیح دادیم. فرمانده محترم کل قوا وقتی توضیحات ما را شنیدند، ابهامات خود را یك به یك مطرح کردند. در حضور ایشان، احساس می‌کردم که با یک صاحب فن و یک متخصص فوق‌العاده خبره طرف هستیم. لذا هر ابهامی که مطرح می‌کردند، باید پاسخ فنی می‌شنیدند تا راضی شوند و این حکایت از لطفی است که خداوند از بابت نعمت مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین نصیب ما کرده است.»
رهبر حکیم انقلاب همواره بر قوی شدن در همه حوزه‌ها تأکید داشته‌اند که برای رسیدن به این مهم، اشاره به چند نکته الزامی است:
1ـ قوی شدن را در سایر عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فناوری، صنعت و... هم باید دنبال کنیم؛ زیرا در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم و باید ترکیبی جلو برویم تا قوی شویم.
2ـ نباید همیشه در مسائل پدافندی عمل کنیم، باید به عملیات آفندی و تهاجمی برسیم که تحریم و تهدید دشمن اثری نداشته باشد.
3ـ قوی شدن در عرصه اقتصادی تنها مسیری است که به رفاه، آسایش، امنیت و مرتفع شدن مشکلات داخلی و خارجی منجر می‌شود. اگر در برخی حوزها شاهد نقایصی هستیم، نشانه این است که رشد اقتصادی کشور ایرادهایی دارد.
4ـ مهم‌ترین نماد قوی شدن استقلال است، جمهوری اسلامی دارای استقلال سیاسی است، اما دشمن در مقاطع حساس با دست‌کاری برخی از مؤلفه‌های مادی و افکار عمومی آن را به چالش می‌کشد. اگر ما بتوانیم مانع بازی دشمن در سرزمین افکار ایران شویم، قدرت کمترین دستاورد آن است.
نخ تسبیح قوی شدن، همان‌گونه که سردار تهرانی‌مقدم گفت و سردار سلیمانی با آن منطقه و جهان را دگرگون کرد، همین تبعیت از ولایت است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات