صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۸۲۲

بی‌بی‌سی: ایران ضربه بدی زد؛

در حالی که نفیسه کوهنورد خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی اخیراً سعی کرده بود حملات موشکی ایران را فاقد اثر جلوه دهد، کوئنتین سامرویل خبرنگار بی‌بی‌سی انگلیسی، ضمن گزارشی از عین‌الاسد گفت: مأموریت آمریکا در ترور سلیمانی در عراق آسیب دیده است. ایران در پی این ترور، موشک‌های زیادی را به سمت پایگاه هوایی آمریکا در عراق شلیک کرد.
فیلم جدیدی منتشر شد که یک نظامی نیروی هوایی آمریکا آن را ضبط کرده بود و لحظه حمله ایران به نیروهای آمریکایی را در پایگاه عین‌الاسد نشان می‌دهد. این حمله دو ساعت طول کشید.

ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا ما خبرنگاران را به اینجا (پایگاه عین‌الاسد) آورد. ایران در این حمله شوخی نداشت و کاملاً جدی بود. حفره بزرگی که در تصویر می‌بینید ناشی از پنج موشک‌باران بود. شدت انفجارهای ناشی از اصابت موشک‌ها به حدی بود که باعث شد دیوارهای بتنی روی زمین بیفتند.

در داخل این پناهگاه کوچک یک پیمانکار آمریکایی حضور داشت که در تمام مدت حملات موشکی آنجا ماند. احتمالاً علت زنده ماندن این پیمانکار، افتادن دیوارهای بتنی روی پناهگاه کوچک وی بود (که به‌عنوان یک مانع و حفاظ عمل کرد.)

آمریکا این روزها در عراق تحت فشار قرار دارد. برای آمریکا با این همه قدرت آتش نظامی که دارد بسیار نادر است که مستقیماً هدف حمله نیروهای نظامی متعارف قرار گیرد.
تری جونز گروهبان آمریکایی می‌گوید: «انفجارهای بسیار بسیار مهیبی رخ دادند و نورهای روشن و سفید رنگ در محیط ایجاد شدند. پناهگاهی که ما داشتیم کاملاً روشن شد و ما می‌توانستیم ببینیم که کل آسمان روشن شده است. چند ثانیه بعد بود که صدای مهیب دیگری را می‌شنیدیم.»

اکنون عراق، مکانی خطرناک‌تر است. ترور قاسم سلیمانی بود که باعث حمله موشکی ایران شد. نیروهای خارجی از این پایگاه خارج شدند. اما نمی‌توان چنین چیزی را برای مأموریت این نظامیان بکار برد. چون عراق اکنون می‌خواهد که آنها این کشور را ترک کنند.

روابط بین آمریکا و عراق اکنون در وضعیت افتضاح و درهم و برهمی قرار دارد. بغداد می‌گوید آمریکایی‌ها باید بساط خود را جمع کنند و بروند، ایران نظاره‌گر و منتظر است. نظامیان آمریکایی می‌گویند این دفعه را شانس آوردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات