صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۸۱۳

فُردو چگونه گرفتار عملیات فریب شد؟

محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:
آقای ظریف در مجلس گفت "آمریکایی‌ ها، برنامه انهدام (تاسیسات هسته ای) فردو را کشیدند، اما پشت آن نوشتند اگر فردو را خراب کنیم، مردم ایران متحدتر و منسجم‌تر در برابر ما می‌ ایستند. به جان کری گفتم به فرض که شما فردو را خراب کنید، آنگاه چه پاسخی برای ملت دارید؟ گفت برای همین است که نمی‌خواهیم با شما وارد جنگ شویم".
تأسیسات فُردو پس از تهدید های مکرر آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر بمباران تاسیسات نطنز، در ۲۵ کیلومتری مسیر تهران به تهران و در عمق ۹۰ متری صخره‌های سنگی ساخته شد.
این اقدام، تودهنی یه دشمن بود. چنان که محافل نظامی و کارشناسی جهان اعلام کردند ایران به "مصونیت راهبردی" دست یافته و تاسیسات غنی سازی اش، دیگر قابل بمباران نیست.
در این مرکز، قریب هزار ساتریفیوژ در زمینه غنی سازی ۲۰ درصد فعالیت می کردند. اما پس از برجام و طبق بند ۴۴ آن، تیم آقای ظرف پذیرفتند ایران به مدت  ۱۵ سال از غنی سازی در فردو پرهیز کند.
به عبارت دیگر، آمریکا همان امتیازی را گرفت که با بمباران فردو نمی توانست و از اصل بمباران هم ناتوان بود. بمب واقعی آمریکا، همین رگبار فریب و خطای محاسباتی بود که در تیم ایرانی به وجود می آورد.
بمبی که آقای ظریف سال ۹۲ گفت آمریکا دارد و ظرف پنج دقیقه می تواند تمام توان دفاعی ایران را نابود کند، وجود خارجی نداشت؛ الّا همین فلج کردن ذهن مذاکره کنندگان ایرانی و واداشتن به کاری که دشمن نمی توانست.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات