خراسان رضوی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۴۳۸

لزوم مشارکت حداکثری، کلید واژه انتخابات ۹۸

مقام معظم رهبری: اینکه بعضی‌ها راجع به انتخابات حرف می زنند، هر چه دلشان می خواهد می گویند، مردم را دلسرد می کنند، نباید انسان به‌ آسانی از این عبور بکند؛ انتخابات برای کشور ما یک فرصت بسیار بزرگی است… انتخابات اگر پُرشور انجام بگیرد و مردم به صورت کامل پای صندوق های رأی حضور پیدا کنند، این تضمین‌کننده امنیّت کشور است.
دلسرد کردن مردم و هر آنچه دل خواست بر زبان آوردن و نیز فراخوان و دعوت به عدم دوقطبی سازی و در اولین فرصت، خود مظهر و ایجاد کننده دو قطبی سازی شدن، از بدترین رفتار‌های سیاسی و جزء ناجوانمردانه‌ترین سبک‌های رفتاری محسوب می‌شود.

دوازدهم اسفند سال گذشته رهبری، اولین ورود انتخاباتی (برای انتخابات دوم اسفند ۹۸) با رویکرد اخلاقی داشتند و این نکته را متذکر شدند:

"با مردم هم صادق باشید؛ با مردم، با تقلّب و خدعه و فریب و دورویی برخورد نکنید... اگر ما در مسائل گوناگون اجتماعی‌مان، سیاسی‌مان، انتخاباتمان، و مانند این ها، همین یک مورد را مراعات کنیم، ببینید چقدر دنیا آباد خواهد شد؛ "

گلایه مندی رهبر معظم انقلاب از برخی مسئولان، هشداری است که ساده از آن گذشتن خطاست:

ما از دشمن که گلایه‌ای نداریم، دشمن خُب دشمنی می‌کند، شأنش این است، امّا از دوستان، از کسانی که در داخل کشور هستند -چه یک نویسنده‌ی روزنامه، چه [آن]کسی که با فضای مجازی ارتباط دارد، چه آن کسی که نماینده‌ی مجلس است، چه آن کسی که مسئول مهمّ دولتی است- [توقّع داریم]؛ همه بایستی مراقبت کنند. این جور نباشد که ما به زبان به مردم بگوییم که در انتخابات شرکت کنید، منتها یک جوری حرف بزنیم که مردم را از ورود در انتخابات دلسرد کند؛ این درست نیست، این غلط است. ۱۳۹۸/۱۱/۱۶بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

به وضوح مشخص است که یکی از مهمترین ترفند‌های آمریکا درمقابله با ایران بعد از شهادت سردار سلیمانی بکار گرفتن تاکتیک منفعل سازی می‌باشد.

ایده آل دشمن؛ شرمنده سازی مردم نسبت به آنچه را که برای آن به پا خواستند و انقلاب کردند می‌باشد، اما چون رسیدن به آن ایده آل را ناممکن می‌بینند مطلوب خود را در بی تفاوت و منفعل ساختن مردم می‌بینند. راه رسیدن به این منفعل سازی را در مأیوس سازی یا همان ناامید کردن مردم از انقلاب می‌دانند.

مهمترین شاخه در فشار روانی؛ مأیوس سازی و ناامید کردن مردم است. هشدار‌های رهبری نظام درباره مأیوس سازی بویژه بعد از طرح بیانیه گام دوم و تأکید بر راندن ترس و ناامیدی از خود و دیگران به عنوان ریشه ای‌ترین جهاد، تاکنون بسیار قابل توجه بوده و از مهمترین محور‌های عمده‌ای است که نیاز تبیینی و تحلیلی مضاعفی را می‌طلبد و همین تبیین و تحلیل موجب شود تا احساس غیرت انقلابی و تکلیف گرایی فزونی قابل توجهی یابد.

مقام معظم رهبری در تقویت این اصل، بار‌ها فرموده اند که «نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب در دل‌های شما ضعیف بشود و فرو بنشیند.» اینطور حرکت‌ها (روز قدس، راهپیمایی ۲۲ بهمن) واینطور حضور‌ها (انتخابات و..) موجب می‌شود که قدرت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی جلو چشم دشمنان نمود" (خطبه‌های نماز جمعه ۶۸/۷/۲۸).

بدیهی است که تزریق احساس ناتوانی، ناامیدی، بیچارگی، سیاست قطعی دشمن است و دلسرد کردن مردم توسط برخی مسئولین مهم دولتی وقضاوت و طرح مسائل راهبردی با نگاه و رویکری سطحی و محاسباتی کاملاً خطاگونه به گونه‌ای که عقاید و باور‌ها تابع منافع شود قدم گذاشتن در مسیر‌ی است که دشمن با اشتیاق تمام بی درنگ استقبال خواهد کرد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات