صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۰۶۶۵

اخبار کوتاه شنبه 3 اسفند

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اقدام «کارگروه ویژه اقدام مالی» معروف به «FATF» در قرار دادن نام ایران در فهرست سیاه واکنش نشان داد. وی گفت: «کارگروه ویژه اقدام مالی اقدام صحیحی را برای حراست از نظام اقتصادی بین‌المللی در برابر اقدامات اقتصادی سهل‌انگارانه ایران انجام داده که طی آن از اعضا خواسته است اقدامات متقابل را علیه ایران اعمال کنند.» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «ما تصمیم کارگروه ویژه اقدام مالی در اتخاد اقدام قاطعانه را تحسین می‌کنیم.»
در درگیری مرزبانان هنگ مرزی «جکیگور» در استان سیستان‌وبلوچستان تعدادی تروریست مسلح که قصد ضربه زدن به یگان‌های مرزی را داشتند، مرزبانان بلافاصله با آتش سنگین با اعضای این گروهک تروریستی به مقابله برخاستند که تعدادی از آنها با توجه به مقاومت شدید مرزبانان، با دادن تلفات به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند. در این درگیری مسلحانه، متأسفانه دو نفر از مرزداران هنگ مرزی جکیگور به نام‌ استوار یکم «احمد رحمانی‌فرد» و سرباز وظیفه «احمد توکلی» به فیض شهادت نائل آمدند.
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در ادامه تور منطقه‌ای خود دیروز وارد عمان شد و با پادشاه جدید این کشور دیدار کرد. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با گزارش این خبر از عمان به عنوان کشوری نام برد که روابط نزدیکی با ایران و آمریکا دارد و در گذشته به عنوان کانال مذاکرات پشت ‌پرده میان دو طرف عمل کرده است. «یوسف بن‌علوی عبدالله» وزیر خارجه عمان گفته دولت او با آمریکا و ایران در تماس است و معتقد است امکان گفت‌وگو میان طرفین وجود دارد.
«دمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه از احتمال برگزاری نشست سه‌جانبه روسیه‌، ایران و ترکیه درباره تحولات ادلب سوریه خبر داد. پسکوف در عین حال اعلام کرده است زمان این نشست هنوز قطعی و مشخص نیست. به گفته پسکوف، مذاکراتی درباره سوریه از سوی ایران صورت گرفته است. این نشست تحت بررسی قرار دارد و روسیه آمادگی خود را اعلام کرده است؛ اما برای نهایی شدن این نشست، برنامه رؤسای‌جمهور سه کشور باید تنظیم شود.
«فیصل‌بن‌فرحان» وزیر خارجه سعودی که به برلین سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود گفت: اعمال فشار بر ایران برای توقف آنچه می‌توان دخالت‌های ایران در امور کشورهای منطقه نامید، ضروری است. بن‌فرحان همچنین مدعی شد استمرار حمایت از اقدامات انسانی در یمن مهم است و «حملات حوثی‌ها نیز بیانگر عدم جدیت آنها در حل بحران یمن است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات