صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۶۶۹

قرارگاه خاتم از خروج ۷ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری کرده است

سعید محمد امروز در نمایشگاه رونق تولید که به همت قرارگاه خاتم و با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت معدن وتجارت و بیش از ۵۰۰ شرکت تولید کننده داخل در مصلای تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز شاهد حرکت شتابان انقلاب اسلامی و تبدیل انقلاب اسلامی به نظام اسلامی، دولت و جامعه اسلامی و درافق بالاتر تمدن و الگوی الهام بخش در جهان هستیم.

وی با اشاره به فشار اقتصادی دشمن گفت:در رهبر انقلاب در آینده نگری خاص اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت کشور از مشکلات تبیین کردند و فرمودند: تنها راه نجات کشور این است که قوی شویم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود:‌امسال سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نام گرفت و مخاطب این شعار همه آحاد کشور هستند.

محمد یادآور شد: تاثیر رونق تولید در بیانات رهبر انقلاب تحول در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور است و تاثیر آن در بالا رفتن ارزش پول ملی و کاهش تورم است.

* پیش‌نیاز‌های قطع وابستگی به درآمد‌های نفتی

وی ادامه داد:‌امروز در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم و فرماندهی جنگ اقتصادی برای هدایت بردار‌ها به یک سمت گام برمی‌دارد؛ رهبر انقلاب اصلاح ساختار بودجه کشور و قطع بودجه از درآمد فروش نفت را معرفی کردند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: اصلاح ساختار مالیات کشور و هدایت دارای‌های غیرمولد به سمت تولید، پیش‌نیاز قطع وابستگی به نفت است.

محمد افزود: امنیت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی بسیار مهم است و ما باید شاهد اطمینان بخشی به تولید کنندگان در باره ارائه خدمات زیربنایی به آن‌ها باشیم.

* جاذبه رقبای بخش تولید باید کاهش یابد

وی گفت:‌ضرورت دارد جاذبه بخش رقیب تولید کننده که موجب می‌شود منابع مالی به سمت تولید نیاید کاهش یابد و با مالیات ستانی از بخش‌های سوداگری با افزایش هزینه‌ها منابع خود را به سمت تولید بیاوریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار داشت:‌خروج بانک‌ها از بنگاه داری و استفاده از سرمایه آن‌ها در گردش تولید امری ضروری است.

محمد گفت:‌تسهیل در صادرات غیرنفتی از خواسته‌های بخش تولید برای رونق بخشیدن به این عرصه است.

وی ادامه داد:‌درخواست ایجاد شرایط مکانیزم تهاتر و پیمان‌های پولی دو و چند جانبه استفاده از رمز ارز‌ها و اصلاح سیستم پیمان سپاری ارزی برای عبور از تحریم‌ها مهم است.

* ۵ هزار شرکت خصوصی در کنار قرارگاه خاتم‌الانبیا فعالیت می‌کنند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: قرارگاه خاتم در کنار سایر دستگاه‌های فعال در عرصه تولید در بخش نفتی مهندسی توانسته است در توسعه زیرساخت‌ها خودکفایی را دنبال کند و رونق تولید را به منصه ظهور برساند.

محمد افزود: امروز ۵ هزار شرکت خصوصی در کنار قرارگاه خاتم زنجیره ارزش را خلق کردند و این نمایشگاه با حضور ۵۰۰ شرکت برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست و چتر حمایتی بر سر بخش خصوصی دارد، گفت: ۱۰۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. در حوزه‌های مترو، ICT، ریلی و همچنین داخلی سازی ۷۰ درصد تجهیزات ستاره خلیج فارس و فاز ۱۶ پارس جنوبی مواردی است که در حوزه این نمایشگاه قابل تعریف است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: جمعا حدود ۷ میلیارد دلار طی چند سال اخیر با همکاری شرکت‌های داخلی از خروج ارز جلوگیری شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات