صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۰۶۹۸

از صرفه‌جویی ارزی تا شکست اصلاح‌طلبان

جنگ یمن برای تاراج نفت این کشور بود

«الخليج آنلاين» نوشت: «موقعیت استراتژیک یمن و ثروت نفتی و گازی آن، یکی از مهم‌ترین انگیزه‌ها برای به راه انداختن جنگ در این کشور بود؛ بنابراین، در حالی که امارات گسترش نفوذ خود در امتداد سواحل شاخ آفریقا و ساحل یمنی را در ضمن خواسته‌های اقتصادی و تجاری خود قرار داده بود، ثروت نفتی یمن، در قلب رؤیای سعودی‌ها جای داشت. با اینکه عربستان دومین دارنده بیشترین ذخایر نفتی در جهان است و نفت یمن از 1/5 درصد ذخایر نفتی سعودی تجاوز نمی‌کند، سعودی‌ها همچنان به دنبال توسعه فعالیت‌های حفاری در زمینه نفت و گاز، در مناطق متعددی از یمن هستند. یکی از اهداف عربستان، سیطره بر استان المهره یمن است تا زمینه را برای توسعه لوله‌های انتقال نفتی که از خاک یمن می‌گذرد، به سمت دریای عرب، فراهم کرده و خط جایگزینی برای راه‌های صادرات نفت خلیج، که تحت سیطره سعودی‌هاست، بیابد؛ به این شکل، از تهدیدات مستمر تهران در مورد بستن تنگه هرمز رهایی می‌یابد.»

عارف یکی از عوامل شکست اصلاح‌طلبان بود!

«محمد قوچانی» در یادداشتی نوشت:‌ «ما از اصولگرایان شکست نمی‌خوریم، ما به خود می‌بازیم، به کارنامه «امید» و به قهر «مشارکت»، اما چه نسبتاً توفیق یابیم و چه مطلقاً شکست بخوریم، این تازه آغاز داستان است برای بازسازی جبهه اصلاحات که دیگر نمی‌تواند در میانه بوروکرات‌های راست و رادیکال‌های چپ له شود.» این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، با کنایه به محمدرضا عارف، به ‌شکل تلویحی وی را یکی از عوامل شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دانسته و نوشته است: «باید شورای‌عالی اصلاحات که نتوانست تنها وظیفه خود را انجام دهد، بازسازی شود. دوران مدیریت «عارفِ» آن پایان یابد و تکلیف احزابی که بدل و بدیل و سایه احزاب دیگرند، روشن شود و در تبارشناسی و گفتمان و راهبرد اصلاحات با دوستان چپ گفت‌وگوهای راهبردی انجام شود و از خود (حتی کارگزاران) انتقاد شود، باید از نو عالمی ساخت و آدمی و جبهه‌ای.»

صرفه‌جویی ارزی 7 میلیارد دلاری با تکیه بر توان داخلی‌سازی

«سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در نمایشگاه رونق تولید که به همت قرارگاه خاتم و با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بیش از 500 شرکت تولیدکننده داخل در مصلای تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: قرارگاه خاتم در کنار سایر دستگاه‌های فعال در عرصه تولید در بخش نفتی مهندسی توانسته است در توسعه زیرساخت‌ها خودکفایی را دنبال کند و رونق تولید را به منصه ظهور برساند. محمد افزود: امروز 5 هزار شرکت خصوصی در کنار قرارگاه خاتم زنجیره ارزش را خلق کردند. 100 شرکت دانش‌بنیان محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. در حوزه‌های مترو، ICT، ریلی و همچنین داخلی‌سازی 70 درصد تجهیزات ستاره خلیج‌فارس و فاز 16 پارس جنوبی مواردی است که در حوزه این نمایشگاه قابل تعریف است.

ما برای تحریم همه بخش‌های مالی ایران تلاش می‌کنیم

«تد کروز» سناتور جمهوریخواه از قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF استقبال کرد و در بیانیه‌ای نوشت: این تصمیم ضرورت تحریم کل بخش مالی ایران را برای محافظت از بانک‌های آسیب‌پذیر در سراسر جهان تقویت می‌کند. من با همکارانم برای تحریم کل بخش‌های مالی ایران تلاش می‌کنم. کروز در ادامه درباره برجام مدعی شد: این توافق، ایران را به سیستم مالی بین‌المللی متصل کرد و امکانات مالی را برای حمایت از تروریسم در اختیار ایران قرار داد. وی همچنین اضافه کرد: من مدت‌ها برای اینکه کارگروه اقدام مالی اقدامی را علیه ایران اجرایی کند، در تلاش بودم و اکنون از تلاش‌های دونالد ترامپ برای رسیدن به این هدف تشکر می‌کنم.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات