اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۲۰۷۹۹

آخرین وضعیت ذخایر آبی سدهای تهران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه بارش‌های دو روز اخیر دو میلیون متر مکعب به حجم ذخایر سد‌های پنج گانه تهران اضافه کرد گفت:برای مدیریت سیلاب ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از سد‌های پنج گانه را خالی نگه داشته ایم.

افزایش 2 میلیون متر مکعبی سدهای تهران در 48 ساعت/مدیریت سیلاب با خالی نگه داشتن سدها

سید حسن رضوی در پاسخ به این سئوال که با بارش های اخیر برای مدیریت سدهای تهران چه اقداماتی انجام گرفته است گفت:از قبل برای اینکه برای سدهای تهران مشکلی رخ ندهد اقدمات خوبی صورت گرفته است و مخازن سدها را به نحوی آماده کرده بودیم که مشکلی با بارش های شدید رخ ندهد.

وی افزود:خوشبختانه با همراهی شهرداری تهران در دره های تهران و رودخانه کن اقدامت خوبی صورت گرفت تا بارش ها باعث ایجاد سیلاب نشود چرا که برخی رودخانه ها مثل رودخانه کن دارای سد نیستند و با بارش های سیل آسا دچار مشکل می شوند.

رضوی خاطر نشان کرد:در 48 ساعت گذشته بارش ها از 30 میلی متر میزان بارش ها را به 128 میلی متر هم رساند و به طور متوسط می توان گفت در استان تهرا میزان بارشها به 65 میلی متر رسید و خوشبختانه کمترین مشکلی در این خصوص رخ داد.

*حجم ذخایر سدهای تهران به 610 میلیون متر مکعب رسید

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران ادامه داد:در 48 ساعت گذشته بارش ها باعث شد تا میزان حجم ذخایر سدها با دو میلیون متر مکعب افزایش به 610 میلیون متر مکعب برساند و این آمار و حجم ذخیره در سدهای پنج گانه تهران نسبت به سال گذشته حدود 25 میلیون متر مکعب بیشتر است.

*مدیریت سیلاب با خالی نگه داشتن 400 میلیون متر مکعب آب از سدهای پنج گانه

وی در پاسخ به این سئوال که چه اقدامی برای سیلاب احتمالی صورت گرفته است گفت:در اغلب سدهای تهران به دلیل اینکه در آن مناطق بارش ها بصورت برف است به احتمال زیاد از فروردین ماه و اردیبهشت ماه با آب شدن برف این سدها پر از آب می شوند بنابراین 400 میلیون متر مکعب آب از سدهای پنج گانه تهران را خالی نگه داشته ایم تا مدیریت سیلاب را انجام دهیم.

رضوی افزود:در حال حاضر نیز 200 میلیون متر مکعب آب از سدهای پنج گانه تهران را برای تغذیه مصنوعی دشت های شهریار و ورامین رهاسازی کرده ایم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات