صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۰۸۱۰

نقش دولت آلمان در ترور شهید سلیمانی/ شکایت چپ‌های آلمان از مرکل

هشت نماینده پارلمان از حزب چپگرای‌ افراطی « چپ » آلمان امروز (پنجشنبه ۸ اسفند) شکایت جنایی علیه آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور و وزیران کابینه او تنظیم کرده و آنها را به همدستی در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس به دست آمریکا متهم کردند.

شکایت آلمانی ها از مرکل به دلیل همکاری در ترور شهید سردار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت، شکایت این نمایندگان درباره پایگاه نظامی رامشتاین در غرب آلمان است که گفته می‌شود در آنجا از یک ایستگاه تقویت ماهواره‌ای برای کنترل پهپادهای آمریکایی در آسمان آفریقا و خاورمیانه استفاده می‌شود.

الکساندر نئو نماینده حزب چپ پارلمان آلمان گفت: انتقال سیگنال‌های کنترل برای حمله پهپادی (که منجر به ترور سردار سلیمانی شد)، فقط از طریق ایستگاه تقویت ماهواره‌ای در خاک آلمان، یعنی پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین امکانپذیر بوده است.

یک نسخه از شکایت جنایی که نئو در تارنمای خود منتشر کرد، «مرکل، هایکو ماس، آنگرت کرامپ کارن بائر و هورست زیهور» وزیران امور خارجه، دفاع و کشور آلمان و دیگر اعضای دولت فدرال این کشور را هدف قرار داده است.

چپ‌های آلمان، مرکل و وزیران او را به دلیل مسامحه در ترور سردار سلیمانی به شراکت در این جرم متهم کرده‌اند.

نئو گفت: ما نمی‌توانیم بیش از این قبول کنیم که دولت فدرال آلمان قانون بین‌الملل را با حمایت از جنگ غیرقانونی پهپادی آمریکا زیرپا می‌گذارد.

دادگاهی در آلمان سال گذشته حکمی صادر کرد که به موجب آن، دولت باید تضمین دهد آمریکا به قانون بین‌الملل در عملیات از طریق پایگاه رامشتاین احترام می‌گذارد.
قضات آن دادگاه دریافتند که مدارک روشنی وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکا از پایگاه رامشتاین برای ماموریت‌های پهپادی خود در یمن استفاده می‌کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات