صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۲۰۸۳۶

گزارش روز/ کلاف معادلات در شمال سوریه!

حمله هوایی روسیه به کاروان تروریست‌ها در سوریه و کشته شدن تعدادی از نظامیان ترک بر اثر این حملات و همچنین شهادت چندین نیروی حزب‌الله لبنان بر اثر حمله هوایی ترکیه در حومه ادلب، کلاف سردرگم معادلات در شمال سوریه را بیش از پیش پیچیده کرده است[...]

یادداشت: حمله هوایی روسیه به کاروان تروریست‌ها در سوریه و کشته شدن تعدادی از نظامیان ترک بر اثر این حملات و همچنین شهادت چندین نیروی حزب‌الله لبنان بر اثر حمله هوایی ترکیه در حومه ادلب، کلاف سردرگم معادلات در شمال سوریه را بیش از پیش پیچیده کرده است. ترکیه حملات خود را علیه سوریه آغاز کرده است و تلاش دارد پای ناتو و پنتاگون را به معادلات میدانی در شمال سوریه نیز باز کند! کارشناسان، تغییر سیاست‌های مهاجرتی ترکیه و بازکردن مرزهای خود روی پناه‌جویان را در همین راستا و برای همراه کردن کشورهای اروپایی با خود در تقابل با سوریه و روسیه ارزیابی می‌کنند. حتی برخی کارشناسان، حمله شب گذشته ترکیه به برخی از مقرهای حزب‌الله را نیز برای همراه کردن آمریکایی‌ها با مواضع ترکیه ارزیابی می‌کنند.
اما واکنش نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به رویکرد آنکارا نیز قابل توجه است؛ «بشار الجعفری» در سخنانی در نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره ادلب، بر ادامه کار ارتش سوریه برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد. بشار الجعفری با بیان اینکه ادلب جزء سوریه است، افزود: «سوریه در خاک خود با تروریسم مبارزه می‌کند و نه در خاک دیگری.» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد مبارزه نیروهای سوری با تروریسم طبق قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه خواهد داشت. وی در پایان سخنان خود درباره اینکه برخی‌ همچنان از جنایت‌های ترکیه در استفاده از گذرگاه‌های انسانی برای انتقال سلاح به تروریست‌ها حمایت می‌کنند، ابراز تأسف کرد. فارغ از حمایت‌های ترکیه از جریان‌های تروریستی در خاک سوریه، سؤال اینجاست که چطور ممکن است ترکیه به بهانه مقابله سوریه با تروریسم در خاک خود، خلاف تمام قوانین بین‌الملل و معاهدات جهانی، به این کشور حمله کند و سازمان‌های بین‌المللی سکوت کنند؟

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات