صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۰۹۵۸

از منافع غربگرایان تا گدایی از ترامپ

1ـ منافع چه کسی با آمریکا هم‌راستاست؟

روزنامه «کارگزاران» در مطلبی با عنوان «اصولگرایان در منگنه» نوشته است: «هرچند به نظر عجیب می‌آید، اما واقعیت این است که اقدامات و منافع یک جناح سیاسی با منافع و اقدامات آمریکا و اسرائیل و عربستان علیه ایران هم‌راستا درآمده؛ آن هم جناحی که خود را معیار مبارزه با آمریکا و اسرائیل و سیاست‌های‌شان می‌داند. چه در ماجرای برجام که هم فریاد ترامپ را به هوا برده بود و هم اصولگرایان تندرو آن را معاهده‌ای خفت‌بار قلمداد کرده و با ترکمنچای مقایسه می‌کنند و هم بر سر پیوستن به FATF که طیف مشخصی از اصولگرایان با همه ابزارهای‌شان تلاش کردند تا مانع از پیوستن ایران به سازمان بین‌المللی شوند. تلاشی که اتفاقاً در دستور کار آمریکا، اسرائیل و عربستان هم بود.» درباره این یادداشت گفتنی است، غربگرایان با رفتار سؤال‌برانگیز خود، نه اصولگرایان، بلکه کشور و مردم را گرفتار کرده‌اند. آنها شش سال قبل نیز خلاف واقعیات ادعا می‌کردند عربستان و رژیم صهیونیستی مخالف توافق هسته‌ای غرب با ایران هستند؛ اما مرور زمان نشان داد این فقط یک نمایش و تقسیم کار فریبکارانه‌ـ شبیه بازی پلیس بد و خوب میان اوباما و فرانسه‌ـ برای امتیازگیری بیشتر غرب بوده است.

2ـ گدایی از ترامپ

روزنامه «آرمان» در یادداشتی با عنوان «کمک را بپذیریم» نوشت: «رئیس‌جمهور آمریکا گفته است برای مقابله با کرونا به ایران کمک خواهیم کرد، به شرطی که تهران درخواست کند! هرچند بر این بشر اطمینانی نیست و هرگز بعید نیست که حتی اگر ایران درخواست کمک کند، بهانه‌ای بتراشد یا مثلاً 100 هزار ماسک بفرستد تا تحقیری روا بدارد، اما نوع برخورد تهران بسیار مهم است و باید هوشمندانه انجام شود.» این روزنامه اصلاح‌طلب در در شرایط کنونی می‌خواهد درخواست کلی ایران مبنی بر اعلام نیاز از جامعه جهانی مطابق پروتکل‌های بین‌المللی باشد تا اگر آمریکا اراده‌ای بر کمک به ایران دارد، در همین قالب به ایران کمک کند. نکته قابل تأمل اینجاست که کارنامه آمریکا در برجام و جنایت واشنگتن در ترور سردار سلیمانی نیز هنوز این جماعت را از خواب غفلت بیدار نکرده است.

3ـ کره شمالی همین کار را کرد

حامیان FATF اینگونه القا می‌کنند که اگر ایران از دستورات این سازمان پیروی نکند، به سرنوشت کره شمالی دچار می‌شود. این در حالی است که کارگروه اقدام مالی ادعا کرده بود اگر کره شمالی دو کنوانسیون پالرمو و CFT را تصویب کند، از لیست سیاه خارج می‌شود؛ اما با وجود تصویب این دو کنوانسیون از سوی کره شمالی، این کشور نه تنها از لیست سیاه خارج نشد، بلکه دستورات جدیدی در حوزه موشکی از سوی کارگروه ویژه اقدام مالی به این کشور ابلاغ شد. FATF ابزاری در اختیار وزارت خزانه‌داری آمریکا برای هوشمندسازی تحریم‌های این کشور است؛ به همین علت است که با وجود اجرای 95 درصدی دستورات FATF از جانب دولت، نه تنها گشایش بانکی ایجاد نشده، بلکه هم ارزش پول ملی کاهش‌ یافته و هم تحریم‌ها افزایش یافته است.

4ـ 92 برابر شدن مالیات نهادهای انقلابی

بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق درباره درآمدهای لایحه بودجه 1399، مالیات بنگاه‌های اقتصادی نهادهای انقلاب اسلامی از 16/5 میلیارد تومان به ۱۵۱۶ میلیارد تومان افزایش یافت و نسبت به سال گذشته 92 برابر شد. کمیسیون تلفیق برای اولین‌بار ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات بر واحدهای مسکونی گران‌قیمت در نظر گرفت. همچنین برای انواع خودروهای سواری گران‌قیمت نیز ۹۰۰ میلیارد تومان مالیات وضع کرد. درآمد مالیات مستغلات از 1604 میلیارد تومان به 4604 میلیارد تومان افزایش یافت که این افزایش ناشی از وضع مالیات بر واحدهای مسکونی خالی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات