اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۲۹۲

اقدامات ضدکرونایی شرکت‌های دانش بنیان در مناطق آزاد

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق ازاد از فعالیت بیش از 300 واحد تولیدی و تغییر خطوط تولید برای مبارزه همگانی با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

تولیدات ضدکرونایی 300 شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد

احمد جمالی با بیان اینکه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شرکت‌های دانش بنیانی حضور دارند که در زمینه تولید اقلام مورد نیاز مبارزه با ویروس کرونا فعال هستند، اظهار داشت: بسیاری از واحد‌های تولیدی دانش بنیان این روز‌ها در حوزه تولید الکل، مواد ضدعفونی و شوینده فعال هستند و خطوط تولید خود را برای مبارزه سراسری با این بیماری تغییر داده اند.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در مورد این تولیدات گفت: بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در حوزه تولید ماسک و تهیه دستگاه اکسیژن و الکل فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه دو واحد صنعتی در منطقه اروند فعال هستند، تصریح کرد: این دو واحد از زمان شیوع کرونا بالغ بر ۵۲۰ هزار لیتر الکل طبی تولید کردند. در ماکو نیز ۲ هزار لیتر تولید روزانه الکل وجود دارد.

جمالی افزود: ۲۳ واحد در زمینه محلول و ژل ضدعفونی کننده فعال هستند که تاکنون ۳۲۵ هزار لیتر تولید داشته اند.

معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق ازاد بیان داشت: از مجموع ۲۳ واحد فعال ۹ واحد ظرفیت‌سازی جدید انجام دادند و بالغ بر ۵۰ هزار لیتر روزانه به تولید خود افزودند و در صورتی که مواد اولیه به آن‌ها برسد می‌توانند این تولید را ادامه دهند.  ۴ واحد دیگر نیز ظرفیت خود را بالا برده و روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک جدید تولید می‌کنند.

وی با اشاره به تولید تجهیزات حفاظتی تصریح کرد: ۶ کارخانه در مناطق آزاد و ویژه فعال هستند که ۱۷۳ هزار ماسک، ۳۶۰۰ دست لباس بیمارستانی، ۴ تن پارچه ماسک و یک میلیون و ۲۰۰ هزار زیرانداز تخت بیمارستانی ۵ لایه تولید کرده‌اند.

جمالی به واردات مواد ضدعفونی کننده اشاره کرد و گفت: در مدت کمتر از یک ماه ۵ هزار لیتر الکل ۹۹ درصد و ۲۵۰ تن محلول ضد عفونی کننده وارد شده و ۶۰ تن دیگر در مسیر واردات است. همچنین تجهیزات وارداتی حفاظتی ۱۱۰ هزار جفت دستکش، ۹۰ هزار عدد ماسک و ۷۷۱ دست لباس بیمارستانی ترخیص شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات