صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۲۷۰

حمله بیولوژیکی کرونا چقدر واقعیت دارد؟

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا در بخشی از فرمانی[...]

 یادداشت: تحلیل: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا در بخشی از فرمانی که اخیراً در زمینه مقابله با ویروس کرونا در قالب سازماندهی خدمات به مردم به شکل یک قرارگاه بهداشتی و درمانی، به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند، آورده‌اند: «این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده، می‌تواند جنبه‌ رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملی بیفزاید».
استنادات: در مورد حمله بیولوژیکی کرونا استنادات متعددی از سوی مجامع متعدد بیان شده است که به برخی از آنها اشاره می‌شود: 1ـ پنج سال پیش مؤسسه پیربرایت (Pirbright)‌ـ به عنوان بازوی تحقیقاتی تخصصی شورای مطالعات بیولوژیک و بیوتکنولوژیک دولت انگلیس در زمینه مطالعه عفونت‌های بیماری‌های دامی‌ـ وارد یک پروژه عجیب با طرف آمریکایی‌اش یعنی مرکز امنیت سلامت دانشکده جان هاپکینز شد و اقدام به طراحی سناریوی شبیه‌سازی ظهور یک ویروس به شدت واگیر از خانواده کرونا از شهر نیویورک کردند که طی آن پیش‌بینی شد در نتیجه اپیدمی جهانی آن 65 میلیون نفر می‌میرند و آثار مخرب اجتماعی‌ـ اقتصادی وسیعی بر جا خواهد گذاشت. 2ـ ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال روسیه و یکی از مهم‌ترین سیاستمداران به جا مانده از دوران شوروی در توری یک هفته‌ای در رسانه‌های مختلف به افشاگری درباره ابعاد شیوع ویروس کرونا پرداخت و آن را یک حمله زیستی(بیولوژیک) از سوی آمریکایی‌ها دانست. 3ـ روزنامه ایتالیایی «ایل مانیفستو» نیز در مقاله‌ای توسط مانیلو دینوچی، کارشناس سرشناس امور نظامی و راهبردی‌اش به این نکته اشاره کرد که بحران کرونا علاوه بر یک حمله زیستی، جنگ روانی القای ترس و وحشت به ملت‌هاست. 4ـ پروفسور مایکل چوزا دووسکی، مدیر گلوبال ریسرچ، مرکز کانادایی تحقیقات جهانی‌سازی بر اساس یافته‌های متخصصان این مرکز اعلام کرد ویروس عامل بیماری «کوویدـ19» قطعاً یک ویروس آزمایشگاهی ساخت بشر است که در چارچوب جنگ زیستی توسط یکی از قدرت‌های بزرگ منتشر شده است.
جمع‌بندی: در هر صورت هنوز برای نتیجه‌گیری از این شواهد برای نشان دادن اینکه دولت ترامپ یا نظامیان این کشور در تولید یا انتشار این ویروس دست داشته‌اند، زود است و تحقیقات متنوعی در سراسر جهان در این ‌باره در جریان است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات