صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۳۰۸

با رأی دادگاه، پوتین مرد شماره یک روسیه باقی می ماند

دادگاه قانون اساسی روسیه طرح پیشنهادی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برای اصلاح قانون اساسی که به وی امکان برای ادامه ریاست جمهوری پس از سال ۲۰۲۴ را می دهد، تایید کرد.

دادگاه قانون اساسی روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه، ازنظر محتویات و مراحل تصویب با قانون اساسی مطابقت دارد و قاضی های دادگاه به این نتیجه رسیدند که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه با فصل های اول، دوم و نهم این قانون مغایرت ندارد. 

در بیانیه گفته شده است که نتیجه گیری قاضیان دادگاه قانون اساسی روسیه نهایی است و قابل شکایت نیست. 

 تصمیم دادگاه قانون اساسی روسیه پس از انتشار رسمی آن معتبر می شود و نیازی به تایید سایر سازمان ها و نهادها یا مقامهای دولتی ندارد. 

این تصمیم دادگاه قانون اساسی روسیه امروز به پوتین اعلام شد.

دادگاه قانون اساسی روسیه امروز در حالی این طرح پیشنهادی پوتین را تایید کرد که ۳۵۷ دانشمند، نویسنده، خبرنگار، وکیل و منتقد تئاتر در نامه‌ای سرگشاده، مخالفت خود را با اصلاح قانون اساسی روسیه اعلام کردند.

رئیس جمهوری روسیه روز شنبه طرح اصلاح قانون اساسی روسیه را که در آن قید شده او بار دیگر می تواند در انتخابات ریاست جمهوری (سال ۲۰۲۴ میلادی) شرکت کند را با امضای خود تایید کرد.

پوتین پس از امضای مصوبه، طبق قانون آن را برای بررسی و تایید به دادگاه قانون اساسی روسیه فرستاد تا در صورت تایید نهایی به همه پرسی گذاشته شود.

گفتنی است روز ۲۲ ماه آوریل (سوم اردیبهشت ماه) همه پرسی عمومی برای تایید این طرح از سوی مردم روسیه برگزار شود.  

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات