آذربایجان شرقی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۱۳۶۹

چرا رهبر انقلاب سال ۱۳۹۹ را سال جهش تولید ملی نام نهادند؟

پایگاه بصیرت / حمید خوش آیند

اینکه با وجود تمام دشواری‌ها و سختی‌ها و حوادث متعددی که در سال ۱۳۹۸ شاهد بودیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال ۱۳۹۹ یک عنوان اقتصادی انتخاب کردند، بدان معناست که اقتصاد و عبور از مشکلات و تنگناهای اقتصادی همچنان مسئله و دغدغه اول کشور برای کوتاه مدت و بلندمدت است.

تلخی‌ها و سختی‌ها در سایر عرصه‌ها گذراست. به عنوان مثال، بیماری مخرب کرونا که در کشور شیوع یافته و تمام ابعاد زندگی مردم و کشور را تحت الشعاع قرار داده است، مسئله‌ای گذراست که با وجود آسیب‌هایی که داشته است به زودی رخت برخواهد بست، اما آنچه که اولویت دارد و تمرکز مسئولان نیز باید متوجه آن باشد، مسائل اقتصادی و ارتقاء قدرت و توان اقتصادی کشور است که این موضوع با دو هدف عمده باید صورت بگیرد:

نخست، مصون‌سازی و واکسیناسیون کشور در مقابل تحریم‌ها و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه، ارتقاء قدرت اقتصادی.

دوم، حل و فصل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که در این دو سال اخیر در اثر مجموعه‌ای از عوامل از جمله تحریم و ضعف‌های مدیریتی، افزایش یافته است. جهش تولید ملی راهبرد اصلی تحقق اهداف مذکور است.

لذا با عنایت به اینکه اقتصاد کماکان دغدغه و مسئله اول کشور است، انتظار این است که در سال جدید، هدف‌گذاری‌ها و سیاست‌های کلان اقتصادی عمدتاً پیرامون تقویت کمی و کیفی زیرساخت‌های تولید و جهش تولید ملی باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات