صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۲۱۳۹۸

بانک جهانی ایران را به نشست مقابله با کرونا دعوت نکرد

بانک جهانی ایران را به نشست مقابله با کرونا که با حضور وزرای کشورهای منطقه منا تشکیل شد دعوت نکرد.

بانک جهانی ایران را به نشست مقابله با کرونا دعوت نکرد

بانک جهانی ایران را به نشستی که بصورت مشترک با صندوق بین‌المللی پول و با حضور وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) که بصورت مجازی برگزار شد، دعوت نکرد.

در این نشست مسائل مربوط به ویروس کرونا کووید ۱۹ و راههای مقابله با آن با حضور وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ در این جلسه این دو نهاد بین المللی برای حمایت بیشتر از این کشورها قول همکاری داده اند.

حسین میرشجاعیان، معاون وزیر اقتصاد و نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول خبر داد که ایران به این نشست که سه روز پیش برگزار شده دعوت نشده است.

میرشجاعیان در توئیتی نوشت «ما از بانک جهانی و تیم منا تشکر و قدردانی می‌کنیم اما متأسفانه ایران به این اجلاس دعوت نشده است این در حالی است که این بیماری همه‌گیر و مسری نیازمند همکاری جهانی است و کشورهایی که درگیر این ویروس هستند واقعاً نیازمند حمایت‌های بدون چشم‌داشت و فراگیر بانک جهانی هستند».

این توئیت میرشجاعیان نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول در پاسخ به توئیت فرید بالحج مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی است که نوشته بود «بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نشست مجازی با وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا برای مذاکره درباره ویروس کووید ۱۹ انجام داده‌اند. کشورها درباره تصمیم‌گیری برای جلوگیری از اقتصاد و مردم‌شان از این ویروس بحث و گفت‌وگو می‌کنند و این کشورها می‌توانند روی حمایت ما در این لحظه تاریخی و غیرمنتظره حساب باز کنند.»

عدم دعوت ایران به نشست بانک جهانی در حالی است که این نهاد بین المللی خود را مدافع کشورها می‌داند و صندوق بین‌المللی پول نیز طرح حمایت ۵۰ میلیارد دلاری از کشورهای درگیر کرونا را ارائه داده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات