سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۱۴۰۸
این همان آرمانشهری است که آرزویش را داشتید

جمع‌آوری جنازه با شیوهٔ جمع‌آوریِ روزانهٔ زباله‌ها

سالمندان باید بمیرند تا اقتصاد برای جوان‌ترها نجات پیدا کند! کابوسی بدتر از مرگ در انتظار مردم آمریکا است. درخانه‌های سالمندان جنازه هایی را پیدا کرده اند که کارکنانش، کارها را رها کرده و رفته‌اند و چند روزی است که سالمندان در کنار جنازه‌ها به زندگی ادامه داده اند.

شیوع فاجعه بارکرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا نشان داد که اولا این کشورها فاقد زیر ساخت های بهداشتی برای مقابله با بحران ها هستند و ثانیا شان انسان و بشریت برای آنها فاقد کمترین ارزش می باشد و در مواقع بحران انسان ها را به درجه دو و درجه یک تقسیم می نمایند.

در گزارش ذیل خبرهایی از وضعیت زیر ساخت های بهداشتی و رسیدگی به بیماران آورده شده است که وضعیت وخیم رفاه اجتماعی در غرب را نشان می دهد:

بیل دبلازیو، شهردار نیویورک درباره خطر کمبود تجهیزات پزشکی در این شهر هشدار داده است.به گفته آقای دبلازیو در صورت ادامه روند کنونی شیوع ویروس کرونا، شهر نیویورک تا ده روز دیگر دچار کمبود تجهیزات پزشکی مانند دستگاه تنفس مصنوعی خواهد شد.تاکنون حدود 49300 فرد مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌19) در آمریکا شناسایی شده‌اند که این رقم در مقایسه با آمار دیروز 5500 نفر افزایش نشان می‌دهد. بیش از نیمی از افراد مبتلا به کرونا در آمریکا ساکن ایالت نیویورک هستند.همزمان، فرمانداران ایالت های اوهایو، لوییزیانا و دلاور از شهروندان خواسته اند از خانه هایشان خارج نشوند.پیش از این نیز فرمانداران نیویورک، ایلینوی، کالیفرنیا، کنتیکت و نیوجرسی فرمان های مشابهی را صادر کرده بودند و عملا بیشتر از یکصد میلیون آمریکایی با این فرمان ها خانه نشین شده اند.این در حالی است که پزشکان در نیویورک از کاهش شدید امکانات پزشکی و کمبود لوازم حفاظتی برای کارکنان بخش درمان خبر داده اند.

ورشکستگی اقتصادی در آمریکا

در همین حال اخبار رسیده از وضعیت اقتصادی آمریکا حکایت از آن دارد که با سقوط بیش از ۴.۵ درصد شاخص میانگین صنعتی داوجونز در ۳۰ کمپانی بزرگ آمریکایی، تمامی رشد این شاخص که بعد از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا به دست آمده بود از میان رفت.

این هفته درخواست‌ حقوق بیکاری در آمریکا ۳۰ درصد افزایش یافت و هزاران نفر کار خود را از دست داده‌اند. براساس برآورد انجمن ملی رستوران‌های آمریکا تنها در سه ماه آینده در این بخش نزدیک به ۷ میلیون نفر کار خود را از دست خواهند داد.شرکت هوایی دلتا هم اعلام کرد در فصل دوم مالی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار ضرر خواهد کرد و شرکت هوایی یونایتد هشدار داد که اگر دولت هرچه زودتر کمک‌های اقتصادی خود را راهی نکند ماه آینده مجبور به اخراج بخش بزرگی از کارکنان خود خواهد شد. ارزش سهام هر دو شرکت در هفته جاری ۳۰ درصد سقوط کرده است.سهام شرکت کوکاکولا با بسته شدن رستوران‌ها، استادیوم‌ها و رویدادهای ورزشی نزدیک به ۸ درصد افت کرده است.اقتصاددانان هشدار داده‌اند که باشیوه کرونادر آمریکا، میلیون‌ها نفر در خطر بیکاری‌اند و در ماه‌های آینده اقتصاد افت بیشتری خواهد داشت."دن پاتریک" معاون فرماندار تگزاس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نویز آمریکا درباره تبعات ناشی از شیوع کرونا گفت: ورشکستگی اقتصادی ترسناکتر از کرونا است؛ سالمندان باید بمیرند تا اقتصاد برای جوان‌ترها نجات پیدا کند! کابوسی بدتر از مرگ در انتظار مردم آمریکا است.

جمع‌آوری جنازه با شیوهٔ جمع‌آوریِ روزانهٔ زباله‌ها

افزایش فروش اسلحه و تیراندازی

بحران کرونا به افزایش فروش اسلحه و تیراندازی در آمریکا هم منجر شده است به گونه ای که شهردار شهر "بالتیمور"‌ آمریکا از ساکنین این شهر خواست تا برای خالی ماندن ظرفیت بیمارستانهای این شهر از تیراندازی به یکدیگر خودداری کنند!پایگاه خبری "دیلی میل" نوشت، "جک یانگ" شهردار بالتیمور در بیانیه خود گفت که ما به بیمارستان و تختخواب‌ها برای مبارزه با کرونا احتیاج داریم؛ به همین دلیل از ساکنان شهر خواست تا با عدم تیراندازی به یکدیگر از پرشدن بیمارستانها جلوگیری کنند.او در سخنان خود نسبت به افزایش خشونت در این شهر تاکید کرد: « این حجم از میزان خشونت غیرقابل قبول است.»او ادامه داد: « ما نمی‌توانیم بیمارستانها و تختخوابهای خود را در اختیار افرادی که بی‌هدف به یکدیگر تیراندازی می‌کنند قرار دهیم؛ ما به تختخوابها برای رسیدگی به بیماران کرونایی در این شهر نیاز داریم.»

وضعیت وخیم اروپا

در اروپا نیز وضعیت وخیم گزارش شده است؛ ایتالیا که این روزها بیشترین تعداد جان باختگان ناشی از کرونا نسبت به سایر کشورهای جهان را دارد، در مهار شیوع افسارگسیخته کووید-19 عاجز مانده و از ارتش آمریکا درخواست کمک کرده است. 

 سالمندان در کنار جنازه‌ها

ارتش اسپانیا که همزمان با شیوه ویروس کرونا برای ضدعفونی اماکن عمومی به شهرهای مختلف اعزام شده، چندتا از خانه‌های سالمندان را پیدا کرده که کارکنانش، کارها را رها کرده و رفته‌اند و چند روزی است که سالمندان در کنار جنازه‌ها به زندگی ادامه داده اند.

در شبکه های اجتماعی این ویدئو که حکایت از وضعیت اسفبار بیمارستان های اسپانیا و ناکافی بودن امکانات برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا ست، منتشرشده است. در این ویدئو پیر زنی که ساکن شهر لگانس اسپانیا ضجه می زند و می گوید بیمارستان ها جا ندارند و پر از مبتلایان به کرونا هستند. شوهرش نیز مبتلا شده است و به وی گفته اند وضعیتش وخیم است.او می افزاید: شوهرش به دستگاه تنفش نیاز دارد اما جایی برای او نیست و منتظر مرگ است چون قرار بود به بخش مراقبت منتقل شود اما لحظه آخر تصمیم گرفته شد که جا را به مرد 44 ساله دیگری بدهند. او می گوید همانند زمان های قدیم بیماران را بیرحمانه دستچین می کنند ومی گذارند بمیریند. او از دولت اسپانیا عاجزانه می خواد تا به داد مردم برسد و از تمام جهان کمک می طلبد تا جانشان را نجات دهند. او این وضعیت را یک رسوایی برای دولت توصیف می کند که نمی تواند جان بیماران را نجات دهند.او با گریه می گوید ما داشتیم در یک کشور مثلا خوب زندگی می کردیم اما اکنون نمی توانند جان عزیزانمان را نجات دهند.

 جمع‌آوری جنازه با شیوهٔ جمع‌آوریِ روزانهٔ زباله‌ها
پرهام فرهنگ وصال، کارشناس حقوق بین الملل مقیم سوئیس نیز با انتشار یادداشتی نوشت:رسانه‌های غربی دارند با تمام قوا و به نحو حداکثری دروغ می‌گویند! حقیقتاً داریم نشانه‌هایی از فروریختن حیات در جهان را به چشم خود می‌بینیم، اما عمّال دروغ‌گویی و فریب، انگار بنا دارند تا آخرین نفس رذل باقی بمانند! در سوییس کار رسیده به جمع‌آوری جنازه با شیوهٔ جمع‌آوریِ روزانهٔ زباله‌ها از جلوی منازل! اگر ساکن ایران هستید، هزار بار خدا را شکر کنید که حداقل در چنین روزهایی در جایی مانند سوئیس نیستید. خدا را شکر کنید که با همهٔ کاستی‌ها، اگر سرتان می‌شکند در کلاه خودتان می‌شکند. خدا را شکر کنید که کشورمان هنوز به چنان حضیضی از سرمایه‌داری بی‌رحمانه و اسکناس‌پرستی وحشیانه سقوط نکرده است که با انسان‌ها به مثابهٔ کیسهٔ زباله رفتار کند. اگر جهان از این «ویروس منحوس» جان سالم به در برد، یادمان باشد که هرگز، هرگز و هرگز در برابر الهه‌های مرگ‌ستای غرب و شرق عالم زانو نزده و تحقیرنفس نکنیم!

اروپا و آمریکا مرکز شیوع کرونا

سازمان بهداشت جهانی اروپا و آمریکا را مرکز شیوع کرونا اعلام کرد.به گفته یک سخنگوی سازمان بهداشت جهانی حدود 85 درصد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته از اروپا و آمریکا گزارش شده است.سازمان بهداشت جهانی همچنین از افزایش چشمگیر شمار قربانیان این ویروس در روزهای آینده خبر داده است.طبق آخرین آمار جهانی تاکنون 381هزار و 739 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا در 24 ساعت گذشته با افزایش 11هزار و 428 مبتلا روبه‌رو بوده است.از مجموع کل مبتلایان تاکنون تعداد 102 هزار و 429 نفر در جهان بهبود یافته و توانسته‌اند این ویروس را شکست بدهند.

وضعیت ایران

در همین حال خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی نوشت:طبق مطالب منتشره در رسانه های آمریکایی، در آمریکا هزینه درمان فردی که کرونا گرفته اگر بیمه داشته باشد چیزی حدود ۲۰ هزار دلار و اگر نداشته باشد بالای پنجاه هزار دلار است، قابل توجه مردم آمریکا که در ایران رایگان است و پزشکان و پرستاران ایرانی در مقابل این ویروس سینه سپر کرده اند و بدون هیچ چشم داشتی در خط اول جبهه جنگ با این ویروس می جنگند.در ایالات متحده که خود را مدعی دمکراسی می داند دولت این کشور مجبور شده روز گذشته قوانینی برای مبارزه با احتکار و گرانفروشی به اجرا بگذارد و در اروپا ماسک صورت یک یورویی دویست یورو به فروش می رسد و طبقه های غذایی سوپرمارکت ها خالی شده است، در حالی که در ایران هم مواد غذایی و هم دارویی و هم مواد مورد نیاز برای مبارزه با ویروس به وفور یافت می شود، گران اما نه به آن نسبتی که در آمریکا و اروپا وجود دارد.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات