صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۴۰۱

طرح برکناری نتانیاهو از نخست‌وزیری

یک حزب صهیونیستی، طرحی را در کنست ارائه کرد که به موجب آن هر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که رسماً به جرائم کیفری متهم شده باشد، دیگر نمی‌تواند به فعالیت خود در این پست ادامه دهد.

حزب «اسرائیل بیتُنا» به ریاست «آویگدور لیبرمن» امروز (سه‌شنبه) طرحی را به پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ارائه کرد که در صورت تصویب، «بنیامین نتانیاهو» دیگر نمی‌تواند در پست نخست‌وزیری این رژیم باقی بماند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، طبق طرح ارائه شده توسط حزب لیبرمن به کنست، هر نخست‌وزیری که در دادگاه رسماً به جرائم کیفری متهم شده باشد، در عرض ۳۰ روز باید از سمت خود استعفا دهد.

این در حالی است که طبق قوانین کنونی رژیم صهیونیستی، یک نخست‌وزیر فعال در این شغل، فقط زمانی که ذیل اتهامات کیفری خود محکوم به تحمل مجازات قضائی شود و تمام دادخواست‌های تجدیدنظر نیز رد شود، مجبور به استعفا از این سمت خواهد بود.

بر این اساس، حزب لیبرمن پیشتر هم طرح سخت‌گیرانه‌تری را ارائه داده بود مبنی بر اینکه هیچ نماینده کنست متهم به جرائم کیفری، نمی‌تواند مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شود.

دادستانی کل رژیم صهیونیستی حدود یک ماه و نیم قبل، کیفرخواست نتانیاهو را به دادگاه قدس اشغالی تقدیم کرده و او به اولین نخست‌وزیر تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی تبدیل شد که در زمان اشتغال به این سمت در یک محکمه قضائی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی دو سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

دادگاه قدس اشغالی نیز در تاریخ بیستم اسفند، با رد درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تعویق روند محاکمه، رسماً اعلام کرد جلسه محاکمه ۲۷ اسفند برگزار می‌شود که به دلیل شیوع ویروس «کووید۱۹»، به تعویق افتاد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات