صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۱۵۰۳

وقتی که رهبری دستور آزادی یک تروریست را می دهد!

با تعجب بسیار پرسیدم «آقا چرا؟ من اصلاً متوجه نمی‌شوم که چرا باید این کار را می‌کردم؟ چرا دستور دادید آزادش کنیم؟» رهبری گفتند: «مگر نمی‌گویی دعوتش کردیم؟» بعد از این جمله من خشکم زد. البته ایشان فرمودند:«حتماً دستگیرش کنید.» و ما هم در یک عملیات سخت دیگر دستگیرش کردیم. مرام شیعه این است که کسی را که دعوت می‌کنی و مهمان تو است حتی اگر قاتل پدرت هم باشد حق نداری او را آزار بدهی.

یک حادثه امنیتی و نظامی:حاج قاسم نقل می‌کند یکی از اشرار بزرگ سیستان و بلوچستان را که سال‌ها دنبالش بودیم هم در مسئله قاچاق مواد مخدر خیلی فعالیت می‌کرد و هم تعداد زیادی ازبچّه‌های ما را شهید کرده بود را با روش‌های پیچیده اطلاعاتی برای مذاکره دعوت کردیم به منطقه خوقتی که رهبری دستور آزادی یک تروریست را می دهد!اصی و پس از ورود آن‌ها او را دستگیر کردیم و به زندان انداختیم. خیلی خوشحال بودیم. در جلسه‌ای که خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودیم، من این مسئله را مطرح کردم و خبر دستگیری و شرح ماوقع را به ایشان گفتم و منتظر عکس‌العمل مثبت و خوشحالی ایشان بودم. رهبری بلافاصله فرمودند: همین الان زنگ بزن آزادش کنند! من بدون چون و چرا زنگ زدم، اما بلافاصله با تعجب بسیار پرسیدم «آقا چرا؟ من اصلاً متوجه نمی‌شوم که چرا باید این کار را می‌کردم؟ چرا دستور دادید آزادش کنیم؟» رهبری گفتند: «مگر نمی‌گویی دعوتش کردیم؟» بعد از این جمله من خشکم زد. البته ایشان فرمودند:«حتماً دستگیرش کنید.» و ما هم در یک عملیات سخت دیگر دستگیرش کردیم. مرام شیعه این است که کسی را که دعوت می‌کنی و مهمان تو است حتی اگر قاتل پدرت هم باشد حق نداری او را آزار بدهی.

نکات راهبردی:

1.مشی رهبر معظم انقلاب در تمشیّت کشور و اداره امور، مبتنی بر اخلاق است، ایشان با فتوت و جوانمردی و مروتی که از رهبر یک جامعه اسلامی انتظار می­رود ، مسئولیت کلان تصمیمات سایر مسئولین را بر عهده گرفتند تا مسئولین امور اقتصادی و امنیتی، تحت حمایت ایشان، هر کدام به وظایف سخت خود در این روزها عمل کنند ، در واقع ایشان به دلیل تقوایی که دارند با ملاحظه حفظ آبروی مدیران ارشد کشور، از پایگاه اجتماعی بالای خود برای مدیران کف میدان عملیات اقتصادی و امنیتی هزینه کردند.
منطق قرآنی می فرماید: «إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدى‏»(کهف: 13) چرا که در دنیای سیاست ورزی غیراخلاقی مدرن و در میانه این همه سیاهی ، رفتار حاکمان الهی مانند رگه های الماس می درخشد.

2.امام امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند:«إِنِّی وَ اللَّهِ مَا أَحُثُّکُمْ عَلَى طَاعَةٍ إِلَّا وَ أَسْبِقُکُمْ إِلَیْهَا وَ لَا أَنْهَاکُمْ عَنْ مَعْصِیَةٍ إِلَّا وَ أَتَنَاهَى قَبْلَکُمْ عَنْهَا» (نهج البلاغه؛ خ175)
امام جامعه به هیچ کاری دستور نمی دهد و توقعی از مردم مطرح نمی کند، مگر آنکه قبل از دیگران خودش به آن پایبند باشد.این نمونه از آزادی یک تروریست که چیدن دام برای به دام انداختن وی ماهها کار اطلاعاتی را به دنبال داشته است حکایت از آن دارد که رهبر جامعه اسلامی نه تنها از خدعه و نیرنگ علیه دشمنان استفاده نمی کند بلکه اجازه نمی دهد که مسوولان علیه مردم که انقلاب اسلامی مدیون آنهاست از این خدعه ها و حیله ها به کار ببرند.

3.رهبر معظم انقلاب در حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی و حتی خارجی مانند یک  طبیب دوّار، چه قبل از مشکلات و چه هنگامه رخدادها و چه بعد از فروکش کردن آن، آنهم در چهارچوب مبانی و آموزه های دینی عمل کرده و در قامت یک امام جامعه،سعی می کند ماجرا را فیصله بدهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات