سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۶۱۳۷۵

انسداد ۲۹۷ کیلومتر از مرزهای شرقی کشور به همت ارتش

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: انسداد حدود ۲۹۷ کیلومتر مرز در خراسان رضوی در حال انجام است و در مرز سیستان یکی دیگر از گروه‌ها در حال ادامه طرح است.

از تربت حیدریه، امیر رضا آذریان، در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح ۲۸۸ واحدی مهر ولایت ۲ ارتش در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: انسداد مرز‌های شرقی کشور با قوت در حال انجام است و چهار گروه مهندسی ارتش و چهار شرکت پیمانکار رتبه یک کشور در حال ساخت دیواری چهار متری در این مرز‌ها هستند.

وی افزود: انسداد حدود ۲۹۷ کیلومتر مرز در خراسان رضوی در حال انجام است و در مرز سیستان یکی دیگر از گروه‌ها در حال ادامه طرح است؛ علاوه بر انسداد فیزیکی مرزها، از سیستم‌های نرم‌افزاری نیز استفاده می‌شود تا مرز به لحاظ نرم افزاری و سخت‌افزاری تجهیز شود.

امیرآذریان با بیان این مطلب که مردم نگران نباشند و امنیت کامل در کشور برقرار است گفت: ارتش با اشراف خوب اطلاعاتی توانسته آن سوی مرز را در رصد اطلاعاتی خود داشته باشد.

فرمانده قرارگاه شمال‌شرق نزاجا با اشاره به پیش بینی ساخت ۳ هزار و ۳۵ واحد مسکونی برای پرسنل ارتش در شمال شرق کشور عنوان کرد: تاکنون هزار و ۴۲ واحد تحویل داده شده و هزار و ۹۹۵ واحد دیگر تا پایان امسال تحویل پرسنل ارتش می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۶۶ واحد مسکونی برای تربت‌حیدریه پیش بینی شده که ۱۴۴ واحد تاکنون تحویل داده شده و بقیه واحد‌ها با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان بهار سال آینده تحویل پرسنل می‌شود؛ همچنین در زمینه ساخت منازل شخصی احداث پنج هزار و ۳۳۰ واحد پیش بینی شده که تاکنون در خراسان رضوی ۱۰۸ واحد در مشهد و در خراسان جنوبی نیز هزار و ۱۴۹ واحد در بیرجند تحویل پرسنل ارتش شده است.

گفتنی است؛ طرح مسکونی مهر ولایت ۲، تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی ارتش جمهوری اسلامی در تربت‌حیدریه همزمان با افتتاح ۸۳۹ منزل مسکونی ارتش جمهوری اسلامی در کشور صورت گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات