سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۵۲۱
اهمیت رخداد تاریخی 12 فروردین 1358

روز امامت امت

مردم مخیر بودند که به هر دو گزینه آری یا نه، رای دهند! اما 98.2 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند. چرا که نظام اسلامی یک نظام برآمده از مردم بود. مردم از ماه ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در شعارهایشان نوع حکومت مورد علاقه خودشان را اعلام کرده بودند.

در تقویم ما روز 12 فروردین با عنوان روز جمهوری اسلامی نامگذاری شده است که می‌توان گفت این روز یک رویداد بزرگ تاریخی در تاریخ تحولات سیاسی ملت ایران است.
در فروردین سال 1358 در حالی که کمتر از سه ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود مردم در همه‌پرسی به جمهوری اسلامی رای آری دادند.
اهمیت این رویداد تاریخی برمی‌گردد به مردم که با رای خود به یک نظام سلطنتی و پادشاهی که سابقه طولانی 2500 ساله در کشور ما داشت؛ پایان داد و از طرف دیگر نظام دینی و اسلامی را با یک رای قاطع و بالا برگزیدند.
در حالی که مردم ما مخیر و آزاد بودند در آن رفراندوم و همه‌پرسی به دو گزینه آری و نه، بر اساس نگاه خود انتخاب بکنند و این امکان وجود داشت در آن فضا و شرایطی که گروه‌های سیاسی چپگرا و غربگرا به شکل‌های مختلف تبلیغ می‌کردند و اساسا نظام‌ها و عناوین دیگری را پیشنهاد می‌دادند به جمهوری اسلامی رای مثبت ندهند و در واقع گزاره و گزینه‌ نه را انتخاب بکنند اما 2/98 درصد گزینه آری و مثبت را انتخاب کردند.
دلیل آن هم این است که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب به تمام معنا مردمی بود یعنی در واقع قاطبه‌ی مردم ایران در انقلاب شرکت کرده بودند و اساسا نوع نظام سیاسی بعد از انقلاب خود مردم در دوران مبارزات و شکل‌گیری و اوج‌گیری انقلاب اسلامی مشخص کردند.
حضرت امام از روز جمهوری اسلامی 12 فروردین به عنوان یوم الله و سرآغاز حاکمیت الله یاد می‌کنند و می‌فرمایند این روز، روز مبارکی است، روز امامت امت است که یک عبارت بسیار بسیار قابل توجهی است، امامت امت و روز فتح و ظفر و پیروزی ملت ایران.
این نظامی که برپا شد، حضرت امام می‌دانستند که مورد کینه‌ها قرار خواهد گرفت و مورد دشمنی‌ها قرار خواهد گرفت و لذا امام فرمودند حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است، این مردمی بودن نظام ما است که باعث شد انقلاب ما چهل ساله شود و جمهوری اسلامی وارد دهه‌ی پنجم بشود که امیدوار هستیم نظام تا ظهور حضرت امام زمان استمرار داشته باشد.

 

فیلم کامل سخنان سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه را در اینجا مشاهده کنید:

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات