صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۵۷۸۷۵

۱۲ فروردین؛ باشکوه‌ترین جشن انقلاب اسلامی ایران

۱۲ فروردین از باشکوه‌ترین جشن‌های انقلاب اسلامی است که نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی به شمار می‌رود و با اعتماد و پشتوانه مردم به ثمر نشست.

یکی از باعظمت‌ترین روزهای تاریخ تقویم کشور که شکوه جمهوری اسلامی ایران را به رخ می‌کشد ۱۲ فروردین است، روزی که مردم قاطعانه بین آری و نه بیش از ۹۸ درصد رأی اعتماد به بنای نظام جمهوری اسلامی ایران دادند.

تنها دو ماه پس از پیروزی انقلاب ۵۷ و در بهاران سال ۵۸ یک‌بار دیگر بهار انقلاب با اعتماد مردم به دولت تازه تأسیس شکوفه داد. هر چند دولت و نظام تازه تأسیس در روزهای ابتدایی خود بحران‌ها، توطئه و انتحارهای زیادی را پشت سر گذاشت اما در نهایت تبدیل به درخت تنومندی شده که ریشه‌ای به محکمی کل تاریخ کشور و مردم دارد.

این انقلاب روزهای سخت بسیاری به خود دید، و روزهایی به مراتب سخت‌تری را پیش‌رو خواهد داشت ولی نقطه عطف این انقلاب بودن‌هایی از جنس مردم است، مردمی که روزهای سخت بیشتر پشت و پناه انقلاب بودند.

۱۲ فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم کشور است، روزی که بهار انقلاب برای بار دوم بعد از ۲۲ بهمن تکرار می‌شود.

۱۲ فروردین؛ باشکوه‌ترین جشن انقلاب اسلامی ایران

۲۵۰۰ سال استبداد و سلطنت، شاه و شاهنشاهی بالاخره در ۱۲ فروردین تابوی اقتدار پوشالی‌اش درهم شکست و تبدیل به آزادی، جمهوری و اسلامی شد.

مبارزات مردم در برابر ظلم و ستم تبدیل به انقلاب اسلامی شد

سال‌ها خفه‌خان و زور و ستم در روز ۱۲ فروردین شکوفه داد و با مبارزه و دادخواهی مردم تبدیل انقلابی شد که نتیجه آن جمهوری اسلامی بود.

مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی مردم با شعار استقلال و آزادی در نهایت جمهوری را خلق کرد که اسلامی ناب را در دل خود داشت، رأی مردم در این روز تاریخی ساختار سیاسی و اجتماعی را از بنیه تغییر داد و موجبات استقرار نظامی اسلامی را فراهم کرد که بانی آن مردم و رهبریت آن امام خمینی (ره) بود.

اما مردم تنها با یک جمله تغییر نظام با قانون اساسی که از تصویب ملت خواهد گذشت، دلگرم و معتمد به نهاد و بنیان این نظام نوپا و تازه تأسیس شدند.

۱۲ فروردین؛ باشکوه‌ترین جشن انقلاب اسلامی ایران

ولی با تولد نظام جمهوری اسلامی ایران حاکمیت اسلام بر حاکمیت شاهی و مستبدانه پیشی گرفت و این تنها وجه تمایز انقلاب خمینی بود.

مردم با دادن رأی اعتماد به این جمهوری نوظهور در حقیقت سبک و سیاق زندگی اسلامی را بر حاکمیت غیر برتری بخشیدند.

امروز بعد از گذشت تقریباً نیم قرن از آن روزهای انتخاب همه ساله مردم رأی اعتمادی دوباره به انقلاب خود می‌دهند و با حضور خود حماسه شکوهمند اولین انتخابات را گرامی می‌دارند.

رأی آری مردم موجب مأیوس شدن دشمن و افزایش نفرت و توطئه آنان علیه ایران شد

انقلابی که تازه بعد از اعلام ۹۸ درصدی رأی آری مردم دشمنان و منافقان را مأیوس و آنها را بیشتر نسبت به ایران اسلامی متنفر کرد و توطئه آنان نیز بیشتر شد.

این روز علاوه بر تثبیت انقلاب اسلامی در مقابل واژه آری، نه بزرگی برای دخالت و ادامه استبدادگری دشمنان در خاک میهن اسلامی ما بود.

این رفراندوم ملی با زیباترین شکل ممکن و در قالب دیپلماسی عجیب دست اجانب و بیگانگانی که چشم طمع به خاک این کشور دوخته بودند را کوتاه کرد، کوتاهی که سخت و دردناک بود و تاب تحمل را از کسانی که صدها سال از خاک، آب و داشته‌های ما ارتزاق می‌کردند، گرفته بود.

تثبیت پیروزی غرور آفرین ما در جهان هر ساله و به مدت ۴۵ سال با حضور شکوهمند مردم در سال‌روز یادبود این حماسه و با طنین شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته است.

۱۲ فروردین؛ باشکوه‌ترین جشن انقلاب اسلامی ایران

بصیرت مردم ما مثال زدنی است، و عشق مردم برای آمدن پای روزهای خاطره‌انگیز انقلاب و امضا زدن زیر ماندگاری این نظام غیر قابل وصف است.

زمینه مهم‌ترین همه پرسی تاریخ ایران، با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی و با حماسه حضور ۹۸ درصد از واجدین شرایط رأی دادن در دل انقلاب متجلی شد.

دوازدهم فروردین آئینه تمام نمایی از تجلی اراده مردم است

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: روز دوازدهم فروردین آئینه تمام نمایی از تجلی اراده مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی محمد خواه اظهار کرد: ۱۲ فروردین روز تجلی اراده مردم و انتخاب آگاهانه و تاریخی ملت ایران با رهبری الهی امام خمینی (ره) و تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی، یکی از درخشان‌ترین و پر افتخارترین رخدادهای تاریخ انقلاب ایران است.

وی افزود: ملت بزرگ و بصیر ایران در این روز با حضور آگاهانه، متعهدانه و پرشور خود در رفراندومی به یاد ماندنی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور برگزیدند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اذعان کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ حیات سیاسی ایران، با اراده و به انتخاب مردم، نظام سیاسی مردم‌سالار، بر اساس دین مبین و قوانین سعادت‌بخش و مقدس اسلام ناب محمدی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بنا نهاده شد.

۱۲ فروردین؛ باشکوه‌ترین جشن انقلاب اسلامی ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خواه افزود: اکنون بیش از چهار دهه از استقرار نظامی الهی در ایران اسلامی می‌گذرد، ملت بزرگ ایران همچنان با بصیرت ورزی و ایستادگی در مقابل فتنه‌های دشمنان انقلاب و با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ادامه‌دادن راه شهدای والامقام، مسیر عزت و پیشرفت را در گام دوم انقلاب اسلامی طی خواهند کرد.

۱۲ فروردین روز تثبیت جمهوری اسلامی ایران است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: ۱۲ فروردین روز تثبیت جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سادات اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) با تدبیر و دور اندیشی خود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ با فاصله کم و در ۱۲ فروردین اصل جمهوری اسلامی را به همه‌پرسی گذاشت.

وی افزود: در این رفراندوم عمومی مردم به پای صندوق رأی آمدند و با رأی آری خود به اصل جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: حضرت امام خمینی ثابت کردند که از ابتدای پایه گذاری نظام اسلامی پایبند به قانون هستند و مردم را با این همه پرسی به قانون ارجاع دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سادات عنوان کرد: یکی از ماندگارترین و خاطره‌انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران ۱۲ فروردین بود.

وی اذعان کرد: مردم با ۹۸٫۲ درصد رأی خود نظام مقدس جمهوری اسلامی را انتخاب کردند و جلوی توطئه معاندین داخلی که با حمایت عوامل خارجی که به دنبال مدل دیگر حکومت داری بودند را نا امید کرد و توطئه آنها را خنثی کرد.

امام خمینی دست چپاولگران را از ایران اسلامی کوتاه کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) دست ناپاک چپاول گران و استکبار جهانی را از میهن اسلامی کوتاه کرد و این روز تلفیق جمهوریت و اسلامیت با انتخاب مردم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سادات گفت: امسال این روز همزمان با شهادت حضرت علی (ع) و لیالی قدر است.

وی بیان کرد: برنامه‌های ۱۲ فروردین در استان در قالب نشست‌های تبیینی صورت می‌گیرد و در مساجد و محافل دینی متولی امور مذهبی، دینی و تبلیغی، بحث تبیینی ائمه جمعه و جماعات انجام خواهد شد.

۱۲ فروردین؛ باشکوه‌ترین جشن انقلاب اسلامی ایران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: تبلیغات محیطی در بزرگ‌داشت این روز از جمله استفاده از فضای مجازی و در عرصه فرهنگی ویژه برنامه‌های در صدا و سیما و حضور محتوای انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سادات بیان کرد: جلساتی با حضور ولی فقیه در منطقه برای گرامیداشت یاد و خاطره روز ۱۲ فروردین برگزار شده است.

بی‌شک یکی از ماندگارترین قاب روزهای تاریخ انقلاب همین روز زیبا است، ۱۲ فروردین روزی که هر ایرانی با غرور و عزت از آن یاد می‌کند و این بهترین ثمره از مهمترین شجره تاریخ کشور است.

در حقیقت پایه و اساس کشور و انقلاب ما سه موضوع است، جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت که حفظ آنها و مراقبت از آنها موجب بالندگی و شکوفایی روزافزون خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات