تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۵۵۷

شکست کرونا یعنی پیروزی بر بزرگ‌ترین چالش قرن

کرونا بزرگ‌ترین چالش و بحران جهان در ۷۵ سال اخیر است. هم اینک شرایط دنیا بر گسترش روزافزون ویروس کرونا و عوارض ناشی از آن به گونه‌ای است که تمام کشورها اعم از ضعیف و قوی و فقیر و غنی تمام تلاششان را جهت مقابله با این بیماری به کار گرفته‌اند.

 به همان اندازه که مقابله با کرونا مسئله بسیار دشواری برای تمام کشورهاست، غلبه بر آن نیز که فراگیرترین بیماری واگیردار قرن است، به خصوص از طریق قطع کامل زنجیره انتقال، یک پیروزی استراتژیک همراه با پرستیژ و اعتبار بین‌المللی بسیار مهم برای آن کشوری محسوب خواهد شد که به این پیروزی بزرگ دست یابد و رسماً اعلام کند که کرونا را شکست داده است.

 با توجه به اینکه کرونا بزرگ‌ترین چالش فراگیر قرن اخیر است که تمام ابعاد و اعماق زندگی بشر را به چالش کشیده است، پیشرفت در مقابله با آن نیز از پیشرفت در تمام حوزه‌های اقتصادی، علمی، تکنولوژیکی، نظامی و غیره بااهمیت‌تر و چشمگیرتر است.

 امروز غلبه بر کرونا به مراتب حائز اهمیت‌تر از پیروزی در تمام عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نظام بین‌المللی است.

 هر کشوری ولو یک کشور در حال توسعه و جهان سومی که برای نخستین بار اعلام کند، به درمان کرونا دست یافت یا کرونا را شکست داد و یا بساط آن را برچید، فاتح بزرگ‌ترین نبرد بین‌المللی قرن اخیر بوده و در نظام بین‌الملل دیگر به عنوان یک کشور خاص از جایگاه و اعتبار و پرستیژ ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و سایر کشورهای جهان نیز به عنوان یک کشور قدرتمند به او خواهند نگریست.

 بنا بر استنادات معتبر علمی و میدانی و گزارشات سازمان جهانی بهداشت، تا به این لحظه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که با توجه به سطح فراگیری بیماری، بدون اعمال قرنطینه و با وجود تحریم، توانسته است ویروس کرونا را مدیریت نموده و با دفع آثار مخرب کرونا، آن را تحت کنترل در آورد. ایران هم‌اکنون کم‌ترین فاصله را در جهان با اعلام رسمی شکست کرونا دارد.

 با پایبندی بر مقررات فاصله اجتماعی و با تداوم در خانه ماندن که مؤثرترین درمان کروناست، می‌توان در کوتاه‌مدت بر این بیماری غلبه یافت و نام کشورمان را به عنوان نخستین کشور پیروز در نبرد با کرونا ثبت نمود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات