بین الملل >>  آمریکاواروپا >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۲۱۵۰۶

تحریم دارویی ایران و سکوت مجامع بین المللی

گرچه مقامات کاخ سفید مدعی اند که دارو، غذا و موارد بشردوستانه جملگی در تحریم های یکجانبه آمریکا مستثنی شده است، اما این ادعای پوچ با واقعیات موجود و رفتار شرکتها و کمپانی های دارویی و بهداشتی در جهان کمترین تطابقی ندارد!

امروز، در لحظات  تلخ و آزاردهنده ای که ملت ایران شاهد از دست رفتن جان برخی عزیزان خویش بر اثر ابتلا به ویروس مجهول کرونا  هستند، شاهد استمرار تحریم‌های ظالمانه، یکجانبه و غیر قانونی ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران هستیم. این تحریم‌های دارویی، مدتهاست موجودیت و سلامت ملت ایران را هدف قرار داده و دولت ترامپ نیز با علم به سکوت و همراهی سازمانهای به اصطلاح بین المللی مدافع حقوق بشر، همچنان بر طبل تشدید این تحریمهای خطرناک می کوبد.
اخیرا رئیس بنیاد صهیونیستی دفاع از دموکراسی ها (Foundation for Defense of Democracies) در آمریکا، نتوانست اشتیاق خود را از ابتلای شهروندان کشورمان  به ویروس کرونا و جان باختن تعدادی از آنها پنهان کند! "مارک دوبوویتز" در توییتی درباره شیوع کرونا در ایران می نویسد: «ویروس کرونا (علیه ملت ایران) کاری کرده که تحریم های اقتصادی آمریکا تاکنون نتوانسته است! در این شرایط باید  صادرات غیرنفتی ایران را هم قطع کنیم.»
بنیاد دفاع از دموکراسی در آمریکا، یک بنیاد مرتبط با لابی صهیونیستی آیپک و پرنفوذ ترین مرکز تصمیم گیری در حوزه امنیت ملی و سیاست خارجی این کشور محسوب می شود. در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، این بنیاد، نقش به سزایی را در خروج واشنگتن از برجام و احیای تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران داشته است. هم اکنون این بنیاد، صراحتاً از رنج و درد ایرانیانی که مظلومانه با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، ابراز خرسندی کرده و کاخ سفید  را نسبت به تشدید فشارهای اقتصادی بر ایران در این دوران ترغیب می کند.
هم اکنون مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت تروریست آمریکا در سخنانی عوام فریبانه، از آمادگی کشورش مبنی بر کمک به مهار کرونا در ایران سخن می گوید! این سخنان وقیحانه در حالی مطرح می شود که اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های دارویی و کمپانی های بهداشتی در جهان، به دلیل تحریم‌های یکجانبه و تهدیدات وزارت خزانه داری آمریکا ، از ارسال مایحتاج اولیه دارویی به کشورمان خودداری می‌کنند. فاجعه که امروز در قبال "کودکان پروانه ای" در کشورمان رخ می دهد، خود گویای این واقعیت است. بیماری «ای بی» که به مبتلایان آن «بیماران پروانه ای» گفته می شود حاصل شرایط ژنتیکی نادر است و منجر به تاول زدن آسان پوست می شود. شرکت سوئدی که تولید کننده و ارسال کننده پانسمان مخصوص بیماران پروانه ای به نام «مپیلکس» است به سبب تحریم های آمریکا، از ارسال این پانسمان به ایران خودداری می‌کند. متعاقب بازگشت تحریم های ظالمانه در فاصله زمانی اردیبهشت  سال گذشته، حداقل  ۱۵کودک مبتلا به  ای بی، مظلومانه جان خود را از دست دادند. آخرین کودک دو ساله ای که بر اثر این بیماری جان سپرد، آوا 2 ساله از اهواز بود.کودکی که قربانی تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه ترامپ علیه کشورمان شد.
گرچه مقامات کاخ سفید  مدعی اند  که دارو، غذا و موارد بشردوستانه جملگی در تحریم های یکجانبه آمریکا مستثنی شده است، اما این ادعای پوچ با واقعیات موجود و رفتار شرکت​ها و کمپانی های دارویی و بهداشتی در جهان کمترین تطابقی ندارد! حتی در جریان مقابله با بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در ایران نیز وزارت خزانه داری آمریکا و دولت این کشور، مانع از رسیدن کمکهای مالی و غیر مالی بین المللی به ملت ایران شدند.
آنچه در این میان جای اهمیت دارد، سکوت سازمان ملل متحد، سازمان جهانی صلیب سرخ و دیگر نهادها و ارگانهایی هستند که وظیفه آنها تامین سلامت ابتدایی و عمومی در جهان است. مقامات ارشد این سازمانها، علی رغم آگاهی نسبت به جنایت علنی دونالد ترامپ و همراهان وی در کاخ سفید در قبال ملت ایران، نسبت به این جنایات کاملا سکوت کرده و با این سکوت وقیحانه، مسیر تحقق و استمرار این رفتار ضد انسانی را فراهم ساخته اند.
بدیهی است که اصلی ترین و حداقلی ترین خواسته ملت ایران از دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان ، و نیز نهادهایی مانند مجلس شورای اسلامی، افشاگری در خصوص جنایات ضد انسانی دولت آمریکا در قبال ملت مظلوم ایران و پرده برداری رسمی و علنی از چهره شیطان بزرگ می باشد. با توجه به قاطعیت اسناد موجود ، که نشان دهنده تحریم پزشکی و بهداشتی و دارویی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا است، جایی برای سکوت نهادهای دولتی کشور در برابر این جنایات باقی نمی ماند. این اقدام دولت آمریکا، مصداق عینی تلاش عامدانه برای نسل کشی ایرانیان و از بین بردن جان شهروندان کشورمان است. شکایت رسمی از دولت آمریکا در نهادهای بین المللی موضوعی است که باید توسط وزارت امور خارجه کشورمان مورد توجه و استناد قرار گیرد. تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که سکوت در برابر جنایات ضدایرانی کاخ سفید، واشنگتن را در قبال این جنایات و استمرار آن جریح تر خواهد کرد.
در پایان، شایان ذکر است که حس مسئولیت پذیری جمعی ایرانیان که همواره در دوران سختی همیار و همسنگر یکدیگر بوده اند، مهمترین راه برای عبور کشور از بحران‌های  موجود محسوب می شود. با این حال ملت ایران هرگز عامل و مسبب اصلی این جنایت، یعنی ایالات متحده آمریکا را فراموش نکرده و نخواهند کرد. بدون شک در آینده ای نزدیک، کاخ سفید و طرفداران نابودی ملت ایران، نه تنها به هدف شوم خود دست نخواهند یافت، بلکه با شری مضاعف، به سزای سنگین اعمال ظالمانه و ننگین خود خواهند رسید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
باسلام و تبریک ایام.ما که در مدیریت لشکری و امنیتی و دفاعی و اطلاعاتی و صنعت نظامی، به اذعان جهانیان خوش درخشیده ایم،آیا نمی توانیم در زمینه اقتصاد و معیشت و صنعت و سلامت و دارو-نیز- بدرخشیم؟!مشکل کجاست که پانسمان مخصوص کودکان پروانه ایی یا فلان واکسن ویروس را نداریم؟! آقایان مدیریت دولتی که مسئول"معیشت و سلامت"مردم هستید اگر حال و هوای "انقلابی و جهادی"ندارید،خب،بزنید کنار!چرا آبروی خود می برید و زحمت ما می دارید؟!!..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات