سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۲۱۵۱۶

قدرت واقعیت نمایی کرونا

این ویروس منحوس به رغم اینکه منشا خسارت‌های زیادی شده، اما می‌توان گفت که یک قدرت واقعیت‌نمایی داشته است؛ یعنی در واقع ماهیت‌ها را آشکار و پرده‌ها را کنار زده است.
 
بیماری ناشی از ویروس کرونا فراگیر شده و می‌توان گفت که این ویروس در همه کشورها ورود کرده است. این ویروس منحوس به رغم اینکه منشا خسارت‌های زیادی شده، اما می‌توان گفت که یک قدرت واقعیت‌نمایی داشته است؛ یعنی در واقع ماهیت‌ها را آشکار و پرده‌ها را  کنار زده است.
به عنوان مثال می‌توان پی به ماهیت شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به جریان ضدانقلاب برد، شبکه‌هایی که فارسی زبان هستند اما ماهیت غربی، عربی و عبری دارند.
این ویروس وقتی در ایران آمد؛ این شبکه‌ها یک نوع رفتاری داشتند و مسایل را به گونه‌ای مطرح می‌کردند که ایران را درگیر بحران، مردم را  ناراضی، نظام جمهوری اسلامی را  ناکارآمد جلوه دهند و جمهوری اسلامی را متهم به پنهان کاری کردند و عنوان کردند که این ویروس می‌تواند بساط جمهوری اسلامی را جمع بکند؛ چرا که جمهوری اسلامی ناتوان است که بتواند از مردم خودش صیانت بکند.
 اما امروزه در غرب این ویروس یک نوع بحران‌های جدی را رغم زده و نظام‌های سیاسی در ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و حتی در خود آمریکا ناتوان از مقابله و حفظ جان مردم خودشان هستند و در مقابل می‌بینیم که جمهوری اسلامی در حال مدیریت این مسئله است و صادقانه با مردم برخورد می‌کند ولی آن‌ها رفتار دیگری دارند.
از طرف دیگری کارآمدی نظام اسلامی در این مسئله خودش را نشان داد که سیستم سلامت کشور در چه حد و اندازه‌ای است.
 به رغم اینکه ما در تحریم هستیم و در این سال‌ها همواره محدودیت‌ها بر ما اعمال شد، اما امروزه نظام سلامت کشور ما  به مراتب بهتر از کشورهای پیشرفته اروپایی است و این موجب شگفتی جهانیان شده است.
امروز 600 هزار بسیجی در صحنه در حال خدمت‌رسانی به مردم در سطوح مختلف هستند.  به نظر می‌رسد از این منظر می‌توان گفت که ویروس کرونا اگر چه یک ویروس منحوس است ولی یک ویروسی است که یک نوع واقعیت‌نمایی را در واقع شکل داد و ما اگر تحمل بکنیم می‌توانیم خودمان و ملت خودمان و دیگران، دوستان و دشمنان را بشناسیم.
 به عنوان مثال آمریکایی‌ها این خباثت‌شان را در این مقطع بیشتر نمایان و آشکار کردند در حالی که در چنین شرایطی همه سعی می‌کنند به یکدیگر کمک کنند حتی آمریکایی‌ها تحریم ها را تشدید و تسریع کردند و ما تشدید فشارهای حداکثری در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه دارویی را از سوی امریکا شاهد بودیم.
 
+++++
متن کامل سخنان دکتر جوانی را در اینجا مشاهده کنید:
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات