صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۲۱۶۰۰

اخبار کوتاه شنبه 16 فروردین

در پی امتناع ایالات متحده آمریکا برای لغو تحریم‌های یک‌جانبه علیه کشورهایی چون ایران، کوبا و ونزوئلا، اتحادیه اروپا از معافیت‌های تحریمی بشردوستانه حمایت کرد تا با تعلیق تحریم‌های اقتصادی، کشورهایی چون ایران و کوبا و ونزوئلا بتوانند برای مقابله با ویروس ناشناخته کرونا به تجهیزات پزشکی و دارویی دسترسی داشته باشند. اتحادیه اروپا نیز تأکید کرده است که تحریم‌ها نباید در مسیر مقابله با ویروس کرونا مانع‌تراشی کند و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا تصریح کرده‌اند که اگر هرگونه اقدامات تحریمی و تنبیهی به توانمندی کشورهای تحت تحریم برای مقابله با کرونا آسیب وارد کند، معافیت‌های تحریمی به سادگی قابل ایجاد است.

بانک جهانی هشدار داد که این نهاد مالی بین‌المللی انتظار رکود جهانی بزرگی به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک جهانی اعلام کرد که این نهاد مالی با قدرت و در گستره‌ای وسیع به دنبال مقابله با رکود ناشی از ویروس کرونا است که کمک به کشورهای فقیر آسیب دیده از رکود از جمله برنامه‌های بانک جهانی است. چند روز پیش نیز «کریستالینا جئورجیوا» رئیس صندوق بین‌المللی پول در سخنانی از ورود جهان به مرحله رکود اقتصادی خبر داده بود. رئیس صندوق بین‌المللی پول با اشاره به اینکه اقتصاد آمریکا نیز وارد مرحله رکود شده گفت که این بحران از بحران مالی جهانی اخیر وخیم‌تر خواهد بود.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در خصوص انتشار شایعاتی مبنی بر شهادت جمعی از رزمندگان جبهه مقاومت، افزود: چون دشمن نمی‌تواند در فضای واقعی کاری کند به فضای مجازی متوسل شده است و با شایعه‌افکنی تلاش دارد که اذهان مردم را مخدوش کند. وی همچنین گفت: متوسل شدن دشمن به شایعات نشان‌دهنده آن است که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از چه قابلیت، توانمندی و اقتداری برخوردارند و تا چه حد دشمن از وجود آنها احساس ترس می‌کند.

نشریه فارین پالیسی در مطلبی عنوان کرده است که از زمان اقدام آمریکا به ترور قاسم سلیمانی، ژنرال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی كه باعث تقویت اسد شد و سوریه را به حیاط خلوت استراتژیكی برای تهران بدل كرد، در حالی که ایالات متحده امیدوار بود که ترور سلیمانی در ماه ژانویه فعالیت‌های ایران در سوریه را کندتر کند، در عوض ایران سرعت و حجم فعالیت‌های خود را دو برابر کرده است.

ائتلاف سعودی طی یک هفته اخیر با وجود شیوع کرونا در حالی حملات هوایی خود علیه یمن را شدت بخشیده که در پاسخ به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها در دنیا از آتش‌بس در یمن حمایت کرده بود. دولت نجات ملی یمن در صنعاء تأکید کرده است که ایجاد آتش‌بس در یمن منوط به رفع محاصره و توقف تجاوز ائتلاف سعودی است.

عزت‌الله ضرغامی نوشت: مجلس، اجمالاً مثل مدارس تعطیل است! در حالی که می‌تواند مثل سایر نهاد‌های امدادی و یا حداقل مثل مردم عادی، از طریق فضای مجازی، نقش‌آفرینی کند. مجلس نباید در برابر مهم‌ترین چالش تاریخی کشور ساکت و منفعل باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات